خلیلزاد: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می کند

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به گزارش سازمان ملل درباره ادامه روابط طالبان با القاعده گفت: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می‌کند اما قطع این روابط به زمان نیاز دارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به گزارش سازمان ملل درباره ادامه روابط طالبان با القاعده گفت: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می‌کند اما قطع این روابط به زمان نیاز دارد.

زلمی خلیلزاد اظهار داشت: بر اساس توافقنامه صلح، طالبان به هیچ صورت میزبان گروه‌های تروریستی نخواهند بود و رابطه‌اش را با القاعده قطع می‌کند. وی همچنین افزود که روند صلح افغانستان در لحظات امیدوار کننده قرار گرفته است.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان بیان داشت:در صورتی که طالبان به تعهدات خود عمل نکنند، آمریکا نیز تعهدی در برابر این گروه ندارد.

گفتنی است که سازمان ملل متحد در گزارشی گفته است که اطلاعات آنها نشان می‌دهد با وجود تعهد طالبان، این گروه هنوز هم با القاعده رابطه دارد و در جریان گفتگوی آمریکا و طالبان در دوحه به اعضای القاعده اطمینان داده است که رابطه آنها با القاعده حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار