ستاد بحران تامین امکانات اطفای حریق را جدی بگیرد

نماینده مردم بهبهان در مجلس گفت: با توجه به بارش‌های خوب و پوشش گیاهی انبوه، آتش‌سوزی‌های مجدد دور از انتظار نیست، و ستاد بحران باید تامین امکانات اطفای حریق به ویژه بالگرد را جدی بگیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال وقوع آتش‌سوزی‌های مجدد در جنگل‌های زاگرس همچنان وجود دارد، گفت: با توجه به بارش‌های خوب و پوشش گیاهی انبوه، آتش‌سوزی‌های مجدد دور از انتظار نیست، بنابراین ستاد بحران باید تامین امکانات اطفای حریق به ویژه بالگرد را جدی بگیرد.

او با اشاره به آتش‌سوزی خائیز افزود: صعب‌العبوری منطقه، باد، گرما و فاصله زمانی بالای میان خائیز با مرکز استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد باعث شد خدمات‌رسانی به سرعت انجام نشده و مهار آتش سوزی با مشکل مواجه شود.

مظلومی بیان داشت: تمامی مسئولان استانی، استانداران و فرمانداران، نظامیان پای کار بودند و هر چند نیرو‌های هوانیروز و هلال احمر تمامی تلاش خود را برای مهار آتش انجام دادند، اما انتظار داشتیم در اسرع وقت این مهم انجام می‌شد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس تصریح کرد: نیروی انسانی و نیرو‌های محلی کمک زیادی به مهار آتش کردند، اما امکانات اندک بود البته در این رابطه از رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع خواستیم که امروز در محل حاضر شود.

این مقام مسئول گفت: سالانه به طور مرتب در فصول بهار و تابستان شاهد آتش‌سوزی‌هایی هستیم و امسال هم با توجه به بارش‌های خوب و پوشش گیاهی انبوه، آتش سوزی‌های مجدد دور از انتظار نیست بنابراین باید تدابیر پیشگیرانه مناسب برای حفاظت از منابع طبیعی در مقابل آتش سوزی‌ها اتخاذ شود؛ عرصه‌های طبیعی سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند و باید به طور جدی از آن‌ها محافظت کرد.

ضرروت تمدید تفاهم نامه میان ستاد بحران با هوانیروز

او با تاکید بر اینکه ستاد بحران باید تامین تجهیزات و امکانات اطفای حریق را جدی بگیرد، ادامه داد: تامین بالگرد بسیار ضروری است، زیرا شهرستان‌های کهگیلویه و بهبهان فاقد بالگرد هستند البته ستاد بحران در گذشته تفاهم نامه‌ای با هوانیروز برای پرداخت هزینه‌های سوخت و سایر ملزومات منعقد کرد که متاسفانه در سال جاری این تفاهم نامه را تمدید نکرد و مسلم است که هوانیروز هم با توجه به نبود قرارداد احساس تکلیف نداشته باشد بنابراین نیاز است ستاد بحران با تعامل بیشتر این تفاهم‌نامه را سریع‌تر تمدید کند.

برچسب ها: آتش سوزی ، اطفای حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.