تعیین تکلیف برگزاری مسابقات فوتبال در کرمان

آیا مسابقات فوتبال استان کرمان در روز‌های کرونایی برگزار می‌شوند؟

علیرضا دادگر، دبیر هیئت فوتبال استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به تعیین تکلیف برگزاری مسابقات فوتبال استانی ابتدا به رقابت‌های لیگ برتر فوتبال پرداخت و گفت: با بررسی جوانب مختلف، کار کارشناسی، شور و مشورت با مدیران ۱۲ تیم شرکت کننده در مسابقات و مرور نقاط ضعف، قوت و فرصت‌ها و تهدیدات برگزار نشدن یا ادامه انجام بازی‌ها و تصمیم جمعی اکثریت، علی‌رغم آمادگی هیئت فوتبال برای برنامه ریزی و فراهم کردن مقدمات برگزاری بازی ها، با قاطعیت رای به برگزار نشدن مسابقات دادند.

 

او افزود: ما با برگزاری ادامه بازی‌ها موفق به تعیین تیم قهرمان و همچنین تیم‌های سقوط کننده به دسته پایین‌تر می‌شدیم لیکن آماده نبودن تیم‌ها برای فراخوان بازیکنان به علت مخالفت برخی خانواده‌های آنان برای شرکت در تمرینات، فراهم نبودن زمین برای برگزاری مسابقات در چندین شهر، شرایط دشوار فرآیند تعریف شده برای صدور مجوز آغاز تمرینات تیم‌ها و از همه مهم‌تر وضعیت رو به افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در برخی شهر‌های مهم استان ما را در برگزار نکردن ادامه بازی‌ها مطمئن‌تر کرد.

 

دادگر تصریح کرد: با عنایت به توضیحات ارائه شده نتیجه نهایی پس از جلسه هفته گذشته با مدیران عامل و نمایندگان ۱۲ باشگاه لیگ برتر استان منجر به اعلام باشگاه مشیز به عنوان قهرمان مسابقات لیگ برتر و نماینده استان در مسابقات لیگ ۳ کشوری شد.

او با اعلام اینکه جدول بازی‌ها تا هفته ۱۷ ملاک عمل قرار گرفت و تیمی هم به لیگ مناطق سقوط نخواهد کرد، بیان داشت: هیئت استان درصدد پیگیریست تا چنانچه مورد موافقت سازمان لیگ قرار گیرد ۲ تیم از استان به مسابقات کشوری اعزام شود.

 

دبیر هیئت استان کرمان گفت: البته این امر در صورتی که باشگاه‌های مورد نظر دارای امکانات و زیرساخت‌های لازم برای حضور پرقدرت در مسابقات کشوری باشند، میسر خواهد شد.

دادگر به انگیزه آغاز مجدد فعالیت‌های فوتبالی پس از ارسال دستورالعمل بهداشتی از سوی فدراسیون فوتبال اشاره کرد و افزود: بدین منظور اقدام به برگزاری جلسه مشترکی با رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کردیم.


او تصریح کرد: هماهنگی و رسیدن به یک فرآیند روشن ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که ما تلاش کردیم این امر محقق شود.

دادگر بیان داشت: در این جلسه که ۱۰ خرداد جاری برگزار شد، به اتفاق نظر، مسیر و روند انجام کار را مشخص کردیم و مقرر شد ابتدا باشگاه‌های دارای پروانه درخواست صدور مجوز، فعالیت‌های فوتبالی شان را به هیئت فوتبال استان ارائه کنند.


دبیر هیئت فوتبال استان کرمان گفت: هیئت استان درخواست‌های واصله را به هیئت پزشکی ورزشی استان منعکس و آن هیأت روند تبیین و تشریح دستورالعمل‌های بهداشتی و معرفی باشگاه‌ها برای انجام تست‌های مربوطه را انجام داده و پس از دریافت پاسخ تست‌های کووید ۱۹ نتایج را برای هیئت فوتبال استان ارسال می‌کند تا در صورت بلامانع بودن نسبت به صدور مجور انجام تمرینات اقدام شود.


دادگر افزود: در این زمینه با مشکلات جدی روبرو هستیم که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


۱- نداشتن تمکن مالی باشگاه‌ها برای پرداخت هزینه‌های مرتبط با انجام تست‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی


۲- اعتبار کوتاه مدت تست‌های انجام شده و ضرورت تکرار آن‌ها هر ۵ روز یا حداکثر یک هفته‌ای که عملاً امکان این مورد را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.


۳- ترس و نگرانی خانواده‌ها برای حضور فرزندان که این امر در بخش مدارس فوتبال خیلی وسیع و جدی است.


۴- فراهم نبودن امکان گندزدایی، ضدعفونی و اعمال دستورالعمل‌های بهداشتی که به صورت مکرر باید در اماکن ورزشی از جمله زمین‌های فوتبال و سالن‌های فوتسال انجام شود.


۵- بُعد مسافت بین شهر‌های استان در صورت برگزاری مسابقات


۶- از دست رفتن فصل مناسب برای برگزاری مسابقات


۷- وجود نداشتن مراکز معتبر انجام تست‌های مرتبط با کووید ۱۹ در برخی شهرستان‌های دورافتاده


۸- رشد فزآینده آمار مبتلایان در یک ماه اخیر در بیشتر نقاط استان و شهر‌های مهم


۹- ترس و نگرانی از افزایش آمار مبتلایان پس از شروع تمرینات و فعالیت‌های مرتبط فوتبالی که قطعاً انعکاس وسیعی در سطح جامعه خواهد داشت.


۱۰- وجود نداشتن ساختار روشن و مشخص در برخی تیم‌ها که به صورت موضوعی و گروه‌های دوستانه اقدام به انجام تمرینات فوتبال و فوتسال می‌کردند لیکن اکنون نمی‌توانند به صورت مدیریت شده تست‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط را انجام داده و رعایت کنند.


او تصریح کرد: این‌ها تنها بخشی از تهدیدات و مشکلات ما برای شروع تمرینات باشگاه‌ها و مدارس فوتبال (که اتفاقاً هم اکنون اوج فصل فعالیت آنهاست) است.

دادگر بیان داشت: تعیین تکلیف مسابقات نیمه تمام لیگ یک فوتبال استان هم که اتفاقاً براساس توافقات انجام شده قرار بود برای آخرین سال برگزار گردد، موضوع مهمی است که در دستور کار داریم و بر همین اساس هفته آینده جلسه‌ای با حضور مدیران یا نمایندگان تام الاختیار تیم‌های لیگ یک در محل هیئت استان برگزار خواهیم کرد و پس از اخذ نظرات همه، تصمیم نهایی را برای این رده مسابقات نیز اعلام می‌کنیم.


او افزود: در تلاشیم با همکاری عوامل ذیربط با هماهنگی کامل و جدیت در انجام و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغ شده با احتیاط کامل وظایف ذاتی مان را انجام دهیم و امیدواریم که از عهده این مهم برآییم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار