ساماندهی ۱۰۰ درصدی انبار دپوی کیک روی زنجان

استاندار زنجان ازساماندهی ۱۰۰ درصدی انبار دپوی کیک روی زنجان خبرداد.

ساماندهی ۱۰۰ درصدی انبار دپوی کیک روی زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حقیقی استاندار زنجان در جلسه ساماندهی پسماند استان به تعیین و تکلیف شدن دپوی ۷ میلیون تنی روی در استان اشاره کرد و گفت: در لایحه قانون بودجه امسال ۵۰ میلیارد تومان منابع حاصل از فروش پسماند در نظر گرفته شده که با افزوده شدن به اعتبارات استانی این مبلغ در راستای حل مشکلات ناشی از فعالیت این صنعت در شهر زنجان هزینه خواهد شد.

حقیقی اقدام دیگر مورد توجه در حوزه پسماند روی را در سال جاری ساماندهی محل انبار آن عنوان کرد و گفت: در این خصوص ۲ حوضچه با هدف خارج نشدن شیرابه‌های پسماند از محل اجرا شده و ۲۸ هکتار این محل نیز باید به طور کامل پوشش داده شود.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به انتقال پسماند روی به محل جدید با در نظر گرفتن جوانب و حساسیت لازم آن گفت: همه مسؤولان متولی امر، صادقانه متعهد به تعهدات خود در این زمینه هستند و اگر در جایی کوچکترین مساله و موانعی بوجود آید به هیچ عنوان اقدام مورد نظر انجام نمی‌گیرد.

حقیقی گفت: در این راستا برای ساماندهی انبار این پسماند و تعیین روش جداسازی و فراوری آن کمیته‌ای در معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مسوؤلیت معاونت معدنی این وزارتخانه تشکیل شده است.

او با اطمینان بخشی صددرصدی در نحوه انتقال پسماند به محل جدید گفت: علاوه بر سلامت مردم، مسائل زیست محیطی و شرایط ایمن آن مهم بوده و در این خصوص نباید به شایعات مطرح شده توجه کرد.

زنجان با تولید ۸۰ درصد شمش روی کشور، اولین و بزرگترین تولیدکننده شمش روی خاورمیانه بوده و شمش روی، عمده محصول صادراتی این استان است.

روزانه ۲ هزار تُن پسماند روی در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان تولید می‌شود و این پسماند‌ها بیش از ۱۵ سال بود که در محوطه شهرک، انبار می‌شد.
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.