استاندار قزوین:

کمپ‌های ترک اعتیاد به افراد با صلاحیت واگذار شود

استاندار قزوین گفت: دستگاه‌های متولی اعطای مجوز مراکز کمپ ترک اعتیاد دقت کنند تا این مراکز به افراد خوشنام و با صلاحیت واگذار شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: درباره دادن مجوز کمپ ترک اعتیاد نباید یک دستگاه نظر بدهد و لازم است کمیته‌ای با حضور مسؤولان اجتماعی لحاظ شود و دفتر امور اجتماعی استانداری نیز آن را پیگیری کند تا این مراکز به افراد خوشنام و با صلاحیت واگذار شود.

جمالی پور با بیان اینکه هر نوع ایراد در مراکز ماده ۱۵ باید پس از شناسایی مرتفع شود تاکید کرد: مراکز ترک اعتیاد باید همانند کلینیک و بیمارستان مورد توجه قرار گیرند و فرد معتاد باید مثل بیماری تلقی شود که پس از ورود به این مرکز به سمت درمان پیش رود.

استاندار به راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد (مدیریت دولتی) اشاره کرد و گفت: اینکه این مرکز در خارج از محدوده شهری احداث می‌شود، بسیار ایده خوبی است و می‌تواندنشست‌ها را نیز در این همین مکان برگزار کرد.

او گفت: مرکز ماده ۱۶ قزوین اگر مورد توجه و حمایت قرار گیرد، این ظرفیت را خواهد داشت که به یک پایگاه مرکزی در میان استان‌های همجوار تبدیل شود و به صورت گسترده به جامعه هدف خود خدمت کند.

مقام ارشد اجرایی استان بیان داشت: نگهداری معتادان در این مراکز باید به شکل موقتی باشد و هر معتاد با توجه به علاقمندی و مهارت آموزی در آینده بتواند مشغول به کار شود و به جامعه بازگردد؛ بنابراین لازم است که زنجیره اقتصادی و اجتماعی لازم در این رابطه لحاظ شده و نقش هر دستگاه مشخص شود.

استاندار به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: لازم است که کمیته‌ای با حضور مسئولان مربوطه برگزار و شرایط برگزاری ۱۵ برنامه شاخص در حوزه‌های مختلف برای این موضوع مصوب و با همکاری شهرداری اجرایی شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار