هیچ سیاستمداری به اندازه امام خمینی (ره) تبحر ندارد

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت:هیچ سیاستمداری به اندازه امام خمینی (ره) تبحر ندارد، ایشان به هیچ کس توهین نمی‌کردند و چنین انقلابی که در دنیا بی‌نظیر است را ایجاد کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان در ابتدای درس خارج فقه با اشاره به ۱۴ خرداد روز سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: هر دو روز مربوط به رهبر کبیر انقلاب است و باید بزرگ داشته بود.

امام جمعه اصفهان افزود: پس از دستگیری امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد قیام مردم در شهر‌های مختلف برای حمایت از امام و آزادی ایشان ایجاد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: کسانی که امام را دستگیر کردند فکر می‌کردند امام بعد از آزادی فعالیت‌های خود را ادامه نمی‌دهد و وقتی شجاعت امام را پس از آزادی دیدند، ایشان را به ترکیه و پس از آن به نجف تبعید کردند.

او با بیان اینکه امام پس از آزدای از زندان نسبت به کشته شدن مردم اطلاعی نداشتند، اضافه کرد: ایشان پس از ۶ ماه که در زندان تهران بودن در نخستین سخنرانی پس از آزادی‌شان در مسجد اعظم برای اولین جمله "إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ" را استفاده کردند و از مردانگی و شجاعت مردم قدردانی کردند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: باید توجه داشت که مردم برای آزادی امام (ره) از زندان مردانه به میدان آمدند، برخی کفن پوشان از ورامین به سمت تهران حرکت کردند، بازاریان با بستن بازار قصد گرفتن صدا و سیما را داشتند و علما نیز به معنای اعتراض از همه شهر‌ها به تهران سفر کردند و مدت زیادی را در تهران ماندند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: امام دو ماه پس از آزادی از زندان در منزلشان سخنرانی علیه کاپیتولاسیون را داشتند که بنده نیز در آن سخنرانی حضور داشتم و فردای آن روز امام را به ترکیه تبعید کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه شخصیت امام خمینی (ره) نمونه بود، اضافه کرد: پس از ائمه اطهار (ع) کمتر کسی بود که شخصیت جامعی داشته باشد، امام در همه زمینه‌ها تخصص داشت، عارف بود، فیلسوف بود، اصولی بود، فقیه بود، سیاسی بود و جالب اینکه ایشان هیچ موضوعی را در سخنرانی و دروسشان ترکیب نمی‌کردند.

او ادامه داد: برای مثال امام وقتی درس فقه می‌دادند اصلاً به سیاست ورود نمی‌کردند و وقتی درس اخلاق می‌دادند اصلاً به فلسفه ورود نمی‌کردند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: امام (ره) به نظم بسیار اهمیت می‌دادند و اعتقاد داشتند کار بدون نظم سرانجامی ندارد، خود ایشان همه کارهایشان منظم بود.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه هیچ سیاستمداری به اندازه امام خمینی (ره) تبحر ندارد، اضافه کرد: ایشان به هیچ کس توهین نمی‌کردند، با درایت، صداقت و علمی که داشت به مرور در دل مردم نفوذ کردند، مردم را آماده کردند و چنین انقلابی که در دنیا بی‌نظیر است را ایجاد کردند.

امام جمعه اصفهان در پایان اضافه کرد: امیدوارم همه ما آرزوی امام را که قرار گرفتن همه امت در مدار اسلام و طنین‌انداز شدن صدای اسلام در همه کشور‌ها بود را برآورده سازیم، باید توجه داشت که تا مردم بیدار نباشند نمی‌توان چنین انقلاب‌هایی را ایجاد کرد، همه دست‌ها به کار است تا مشکلات رفع شوند تا کسی از راه امام خارج نشود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار