به منظور توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تسهیلات پرداخت می‌شود

مدیر امور باغبانی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در صورت ابلاغ تسهیلات، گلخانه و گیاهان دارویی در اولویت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نهال گل محمدی به صورت یارانه‌ای در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد اظهار داشت: پارسال خرید نهال به گونه‌ای بود که ۵۰ درصد هزینه آن یارانه‌ای و ۵۰ درصد را خود بهره برداران می‌پرداختند.

او گل محمدی را نیز شامل طرح پرداخت تسهیلات در حوزه گیاهان دارویی دانست و افزود: سال ۹۷ پرداخت تسهیلات از محل تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ بهره شش درصد با دوره بازگشت پنج ساله و سال ۹۸ از تسهیلات تبصره ۱۸ با سود پنج درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله بود.

شیرانی با بیان اینکه برای سال ۹۹ هنوز اعتبارات جدیدی ابلاغ نشده است اضافه کرد: امسال در صورت ابلاغ تسهیلات، گلخانه و گیاهان دارویی در اولویت هستند.

او با بیان اینکه توسعه کشت گل محمدی در اراضی شیب دار در دستور کار قرار دارد ادامه داد: متقاضیان کشت گل محمدی می‌توانند از طریق مراکز خدمات کشاورزی اقدام کنند تا با تشکیل پرونده و بررسی شرایط مانند وضعیت خاک و زمین درخواست آن‌ها رسیدگی شود.

شیرانی گفت: به طور تقریبی هر سال ۱۰۰ هزار درختچه گل محمدی در استان از سوی بخش خصوصی تولید و پس از تأیید کمیته فنی به صورت یارانه‌ای به متقاضیان فروخته می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.