فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان سمنان:

حفاران غیرمجاز در فولادمحله دستگیر شدند

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی گفت: پنج حفار غیرمجاز در روستای فولادمحله شهرستان مهدیشهر دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: بر اساس گزارش دوستداران میراث فرهنگی در خصوص حفاری در روستای فولادمحله، کارکنان یگان حفاظت به محل مذکور اعزام و پنج نفر از حفاران غیر مجاز را در حین حفاری دستگیر کردند.

او افزود: این افراد برای به دست آوردن اشیای عتیقه اقدام به حفاری غیر مجاز کرده بودند که به دلیل حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت تلاش آن‌ها نافرجام ماند.

کربلایی با بیان اینکه این افراد دستگیر شده و ادوات حفاری آن‌ها نیز توقیف شده است، افزود: پس از هماهنگی با مقام‌های قضایی، پرونده تشکیل شده به همراه متهمان به فرماندهی انتظامی شهرستان مهدیشهر ارسال شد و موضوع از طریق واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت داری به سامانه خبری یگان حفاظت آثار تاریخی استان سمنان با شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند تا نیرو‌های یگان حفاظت در کمترین زمان پس از تایید صحت و سقم گزارش و با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به محل مراجعه کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.