رئیس حوزه علمیه قزوین :

تبیین اهداف انقلاب فرهنگی امام راحل، رسالت حوزه علمیه

رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: نهضت امام خمینی (ره)، حرکتی فرهنگی بود و تبیین آن، وظیفه همه به ویژه حوزویان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام سبحانی نیا رئیس حوزه علمیه قزوین در گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین، گفت: بار‌ها در نشست و محافل مختلف درباره انقلاب اسلامی برای مردم صحبت شده است و امروز همه می‌دانند، نهضت امام خمینی (ره)، حرکتی فرهنگی بود.

حجت الاسلام سبحانی نیا، نهادینه شدن فرهنگ اسلامی را هدف قیام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: امام امت ابتدا به دنبال اصلاح حکومت سابق بود، اما وقتی به نصایح ایشان توجه نشد، تصمیم به قیام گرفتند تا موازین اسلامی برایران حاکم شود.

او افزود: امام به عنوان یک فرد مذهبی و فرهنگی، دغدغه‌ای جز حاکم شدن اسلام ناب نداشتند.

رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: هویت ما برگرفته از فرهنگ ماست و وقتی این موضوع به اسلام گره می‌خورد، ارزش آن دوچندان می‌شود.

او اضافه کرد: انقلاب اسلامی آمده است از هویت فرهنگی ایرانی و اسلامی ملت ایران که زیر سلطه استکبار و غرب بود، پاسداری کند.

حجت الاسلام سبحانی نیا تاکید کرد: هر کس می‌خواهد از هویت ملی دفاع کند باید مجهز به سلاح دانش باشد و هدف حوزه علمیه، تربیت چنین افرادی است.

به گفته او، همانطور که دانشگاه‌ها به دنبال تولید علم هستند، حوزه علمیه هم با جدیت در این مسیر گام برداشته است و در همین خصوص رشته‌های تخصصی جدیدی چون، فقه و حقوق، اخلاق، روانشناسی اسلامی، مشاوره و اقتصاد اسلامی، راه اندازی کرده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: در حوزه علمیه قزوین هم چندین رشته جدید راه اندازی شده است و از مهر آینده هم طلاب در سطح دو و سه، می‌توانند تحصیل کنند.

رئیس حوزه علمیه قزوین، توسعه زیرساخت‌ها به ویژه نوسازی مدارس علمیه را از اولویت‌ها بیان کرد.

او گفت: حوزه علمیه قزوین از پرافتخارترین حوزه‌های کشور است و قدمت برخی مدارس آن به ۴۰۰ سال می‌رسد که ازدل آن مردان بزرگی به ایران و اسلام معرفی شده اند.

رئیس حوزه علمیه قزوین از درآمیختگی فضای سنت و مدرنیته در مدارس عملیه قزوین گفت و اضافه کرد: امروز مباحث آموزشی و غیر آموزشی در فضای مجازی با جدیت پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام سبحانی نیا در بخش دیگری از سخنان خود، تبیین شایسته معارف دین از جمله سبک زندگی سیاسی و اجتماعی اهل بیت علیهم السلام را رسالت حوزه بیان و تاکید کرد: برای موفقیت در این بخش باید، افرادی شایسته تعلیم و به جامعه معرفی شوند.

رئیس حوزه علمیه قزوین در همین خصوص از تربیت دانش پژوهان نخبه که بتوانند مفسر خوبی برای بیان معارف اهل بیت باشند، خبر داد.

حجت الاسلام سبحانی نیا، ساده زیستی طلاب را هم، اصلی دانست که اگر به تجمل گرایی کشیده شود، دیگر حرف و کلام شان در بین مردم خریداری نخواهد داشت و جایگاهشان را از دست خواهند داد.

تهاجم سنگین فرهنگی دشمنان و ضرورت هوشیاری خانواده‌ها به ویژه جوانان هم موضوع دیگری بود که رئیس حوزه علمیه قزوین به آن اشاره کرد.

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: همانطور که در دفاع مقدس، به میدان آمدیم، امروز هم باید پای کار بیاییم.

رئیس حوزه علمیه قزوین در بخش پایانی گفتگو، از آغاز ثبت نام داوطلبان در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: ما طبق اهداف، پنج هزار و ۴۰۰ طلبه فاضل باید در استان داشته باشیم تا کار فرهنگی کنند، اما این میزان الان کمتر از هزار و ۵۰۰ طلبه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.