دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی؛

اجرای بیش از یک هزار پروژه نیازمند ۲۱۶هزار میلیارد تومان اعتبار

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: برای اجرای یک هزار و ۱۹۳ پروژه با ۲۱۶ هزار میلیارد تومان نیاز اعتباری برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن مونسان دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی در نشست ستاد تسهیل گفت: قرار است یک هزار و ۱۹۳ پروژه در استان با اعتبار ۲۱۶ هزار میلیارد تومان اجرایی شود، بر این اساس حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز به منابع داریم.

او افزود: کل منابع شبکه بانکی خراسان رضوی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۷۰ هزار میلیارد تومان مصرف شده و ۳۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده و آزاد است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی در تامین این منابع مالی به خراسان رضوی کمک کند، ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری‌ها در قالب طرح‌های مصوب مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی بسیار بالا است که درخواست می‌شود از آنجا که بیشتر بانک‌ها تفاهم نامه‌های ارزی با صندوق توسعه ملی منعقد کرده و کمتر تفاهم نامه‌های ریالی دارند، از منابع ریالی بانک‌هایی که حداقل یک برابر منابع خود را تامین می‌کنند، بتوان ظرفیت تسهیلات دهی آن‌ها را افزایش داد.

بیشتربخوانید؛

۲۰هزار میلیارد ریال در حوزه صادرات در سیستم بانکی سپرده‌گذاری شده است

 

مونسان بیان کرد: در سال ۱۳۹۸، تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه مصوب شد، ولی واقعیت این است که این بودجه به استان اختصاص پیدا نکرد و بسیاری از پرونده‌های مربوط به طرح‌های متقاضی تسهیلات در صف انتظار برای دریافت تسهیلات باقی ماندند.

او همچنین کاهش ۱۰ درصدی نسبت مالکانه برای استفاده طرح‌ها از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی، در نظر گرفتن اولویت‌های استان در تخصیص منابع، تسهیل در صدور مجوز‌های قانونی از سوی صندوق توسعه ملی، شناور شدن بودجه برای مناطق کم برخوردار، حل معضل تخصیص منابع به اصناف و ثبت آن‌ها در سامانه مربوطه، کاهش بروکراسی اداری برای دریافت تسهیلات، جایگزین کردن تسهیلات ریالی به جای تسهیلات ارزی برای طرح‌های خراسان رضوی را خواستار شد.

 
انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.