آغاز مرحله دوم غربالگری کووید ۱۹ در سامانه سلامت

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از جزئیات آغاز مرحله دوم غربالگری کووید ۱۹ در سامانه سلامت جهت پایش عموم شهروندان خبر داد.

آرش یلالی، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور سامانه salamat.gov.ir جهت پایش عموم مردم از طریق  خود اظهاری برای پیشگیری از ابتلا به کرونا راه اندازی شد، که در حال حاضر و با توجه به موج دوم شیوع کووید ۱۹، در راستای تسهیل امر غربالگری با ظرفیت‌هایی جدید و از طریق   لینک https://survey.porsline.ir/s/K1gaUum در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

او افزود: این سامانه که برای خود اظهاری شهروندان، دریافت کد رهگیری اصناف و ارزیابی فعالیت دندانپزشکی ها است، قابلیت هایی مانند آموزش گندزدایی، فاصله‌گذاری هوشمند و استفاده از ابزار کار با رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در بر میگیرد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: از قابلیت های مهم این سامانه گزارش دهی روزانه از خود اظهاری های مردم به ویژه  کارمندان ادارات و ارگانهای دولتی است که علاوه بر به روز رسانی اطلاعات و آمار های دانشکده علوم پزشکی، سبب افزایش میزان مشارکت در این غربالگری از طریق مستندسازی اطلاعات و ارجاع آنها به مدیران ادارات برای  دعوت دیگر کارکنان جهت شرکت در این خود اظهاری میشود.

آرش یلالی  در پایان به مردم توصیه کرد: در این مرحله از همه گیری کووید ۱۹ باید هر شخص را ناقل ویروس کرونا دانست و با استفاده از وسایل حفاظت فردی، رعایت فاصله گذاری و به حداقل رساندن رفت و آمدها مراقب سلامت خود و اطرافیان باشیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.