۳۱ سال رنج دوری

در سالروز رحلت امام خمینی (ره) فضای متفاوتی در زادگاه ایشان استان مرکزی بر پاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سپیده دم ۱۴ خرداد ماه ۱۳۶۸ روایت نگاه‌های نگران حکایتی متفاوت داشت. غم فقدان مقتدا آن قدر سنگین است که نای ایستادن بر پا را گرفته است. اصلا دیگر می‌توان به چه کسی تکیه کرد؟ تصاویر زندگی خطیر آینده، بدون رهبری که یک انقلاب را نه تنها در مرز‌های جغرافیایی بلکه در دل‌ها و قلب‌ها نیز به پا کرده بود، ترسناک بود.

۳۱ سال رنج دوری


صدایش، فریادی بود، علیه بت‌هایی جدید و مشرکانی که حتی تاریخ یک بار هم چنین تیرگی‌هایی به چشم خود ندیده بود.
بر زبانش آیه‌های حی؛ را جاری ساخت، زندگیمان بخشید. آخر گمان می‌کردیم که زنده ایم و این فقط یک باور بود که بر خودمان القا می‌ساختیم.

۳۱ سال رنج دوری


ما با حضورش دوره‌ای مشابه تاریخ را تجربه کردیم، از همین جا که تبعید شد و ما در زندگی بدون او، حضور مسلمانان در شعب ابی طالب را درک کردیم.

ایران یثرب ثانی شده بود و مردم انصاری که نزول و آمدنش را انتظار می‌کشیدند.

انتظار به سر رسید...

ولایتش برمؤمنان، در شکل نظام اسلامی تحقق یافت و پیام نافذش، الفت آور گشت و خانه اش قبله دل‌ها شد.

مدینه انقلاب، این الفت را به خارج از مرز‌ها صادر کرد.

قبایل و احزاب، برای خاموش ساختن این نور، ائتلاف کردند. غزواتش آغاز شد. ده سال ازهجرت تا وفات، با منافقان درگیر بود، احبار و رهبان و اهل کتاب، کار شکنی کردند. متحجران ِ بی درد، دلش را خون ساختند.

پیام برائتش اما، سوره توبه‌ی این انقلاب بود.

۳۱ سال رنج دوری

 

استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان جهان ویژگی بارز شخصیتی امام خمینی (ره)

همه آنانی که حضورش را درک کرده اند، بعد از گذشت ۳۰ سال هم در سرآمد کار‌های نیکویی که انجام داده اند، او را الگو قرار می‌دهند و زبان بر مدحش می‌گشایند.

در صحبت‌های آیت الله دری نجف آبادی؛ در هر زمان یک ویژگی مهم امام خمینی بیشتر از همه موج می‌زند: استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان جهان ویژگی بارز شخصیتی امام خمینی (ره) بیشتر به چشم می خورد.

او با اشاره به ابعاد شخصیتی امام راحل در گفت وگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: امام راحل در برابر دیکتاتوری و امپراطوری شرق و غرب که بر عالم حکمفرما بودند، ایستاد و نظام اسلامی را در کشور به پیروزی رساند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: امام خمینی (ره) پس از گذشت ۱۴۰۰ سال از ارتحال حضرت محمد (ص) مکتب جد بزرگوارشان موسی بن جعفر (ع)، پیامبر اکرم (ص) و ابراهیم خلیل را در دنیا احیا کرده و راه سعادت و خوشبختی را به مسلمانان جهان نشان دادند.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه افزود: پژوهشگران و دانشگاهیان باید تحقیقاتی در زمینه اوضاع و احوال کشور و جهان قبل از سال ۴۲ داشته باشند تا برای مردم و نسل جوان جامعه مشخص شود امام خمینی (ره) چگونه این شجره طیبه را بنا نهادند که امروز شاهد دستاورد‌های ارزشمند آن هستیم.

آیت الله دری گفت: عظمت و عزت انقلاب اسلامی اکنون پس از ۴۰ سال با سردادن شعار‌ها و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و سردار سلیمانی در کنار کاخ سفید و قلب آمریکا قابل مشاهده است.

او افزود: سردمداران آمریکا قبل از انقلاب بر کشور ایران سلطه کامل داشتند، ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و خون شهدا مردم در قلب این کشور شعار‌های انقلابی سر می‌دهند.

امام جمعه اراک یادآورشد: امروزه سه هزار میلیارد دلار از سرمایه‌های کشور آمریکا در دست ۴۰۰ نفر در این کشور قرار داشته و ۵۰ میلیون نفر از مردم این کشور زیر خط فقر و ۱۰ میلیون نفر شب‌ها در خیابان‌ها می‌خوابند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: ۴۵ میلیون نفر در جریان شیوع ویروس کرونا در آمریکا شغل خود را از دست داده و به خیل بیکاران این کشور افزوده شده‌اند.

او مبارزه با تعیض و نژادی را از اولویت‌ها مهم انقلاب اسلامی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با مردم آمریکا مشکلی نداشته و مرگ بر آمریکا به معنی مرگ بر نژاد پرستی، جنایت و هزینه کرد هفت میلیارد دلار برای به خاک و خون کشیدن مردم فلسطین، یمن و سوریه است.

مردم این دیار هرگاه اگر صحبتی از بزرگترین افتخار استان مرکزی به میان آید، ذهن هایشان نام فرزند دلیرش را یادآوری می‌کند. ۱۴ خرداد اگرچه با حماسه‌ای که در آن به پاشد برای تمام مردم ایران حس و حال عجیب به همراه دارد، اما در زادگاه حضرت امام رنگ و بوی دیگری دارد.

هرسال طلائیه داران آزادگی را از سرتاسر جغرافیای جهانی به سمت زادگاه امام خمینی می‌آیند تا تجدید میثاق با بلند همتی و رادمردی را در قلب بیت زیبای امام انجام دهند.

در سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی نیز، بیت امام پذیرای همگان می‌باشد.

طهرانی فرماندار خمین در وی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام راحل در گفت وگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته علی رغم شیوع ویروس کرونا و محدویت‌هایی که وجود دارد روز ۱۴ خرداد ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح، مراسم ارتحال سی و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بیت تاریخی امام خمینی شهرستان خمین برگزار می‌شود.

۳۱ سال رنج دوری

۳۱ سال رنج دوری

۳۱ سال رنج دوری


او افزود: در مساجد شهرستان نیز مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌گردد.
امام مهربان انقلاب اسلامی ما!
سایه پرمهر الهی بودی که بر سرمان سایه عزت افکندی!
نوحی بودی، منجی ما در طوفان‌ها.
ایوبی بودی، صبر آموز امت در سختی‌ها.
ابراهیمی بودی که ما را آیین تبرداری و بت شکنی آموختی
با امت عشقی متقابل داشتی.
حالا که بعد از سی و یک بار یادآوری رفتنت، جان از پیکر ایران می‌رود. پرچم پر افتخار راهت را محکم‌تر از قبل بردست می‌گیریم و نهال آزادگی که تو باغبان آن بودی را تنومند‌تر از پیش خواهیم کرد.

۳۱ سال رنج دوری

گزارش از زهرا امانی
انتهای پیام/ الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.