نارضایتی مردم آمریکا از ترامپ و همدردی با معترضان

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، اکثر مردم آمریکا با معترضان نژادپرستی در این کشور احساس همدردی می‌کنند و از ترامپ به دلیل سخنان و عملکردش ناراضی اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج آخرین نظرسنجی که رویترز و شرکت ایپسوس آن را انجام داده‌اند نشان می‌دهد، اکثر مردم آمریکا با معترضان نژادپرستی پلیس این کشور در قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست احساس همدردی می‌کنند و از پاسخ ترامپ به این اعتراضات ناراضی اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته پس از دو روز پنهان شدن از انظار عمومی در بین تدابیر شدید امنیتی و سرکوب معترضان در اطراف کاخ سفید سخنرانی کرد.

این نظرسنجی که روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه این هفته انجام شد، نشان می‌دهد ۶۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی با مردمی که همین حالا برای اعتراض از خانه بیرون رفته اند احساس همدردی می‌کنند در حالی که ۲۷ درصد گفتند این احساس را ندارند و ۹ درصد نیز دیدگاه قطعی نداشتند.


بیشتر بخوانید: سناتور آمریکایی: ایالات متحده دارد از هم می‌پاشد


بیش از ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها گفتند از نحوه رفتار ترامپ با اعتراضات رضایت ندارند. این در حالی است که ۴۰ درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کرده اند که قویا از رفتار ترامپ ناراضی بودند.

همچنین تنها ۳۹ درصد افراد به طور کلی از کار ترامپ راضی بودند.

تظاهرات سراسری در ایالات متحده آمریکا در محکومیت نژادپرستی پلیس این کشور در قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی همچنان ادامه دارد.

یک نظرسنجی دیگر رویترز و ایپسوس نشان داد محبوبیت جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا ۱۰ درصد از ترامپ جلوتر است که بیشترین فاصله میان این دو رقیب از زمان انتخاب بایدن به عنوان رقیب احتمالی ترامپ در اوایل آوریل است.

حتی در میان افراد حامی حزب جمهوری خواه نیز فقط ۶۷ درصد گفتند از روش برخورد ترامپ با اعتراضات راضی هستند که کاهش قابل توجهی نسبت به رقم ۸۲ درصدی افراد حامی این حزب دارد که به طور کلی از رفتار ترامپ راضی هستند.

کامالا هریس، سناتور دمکرات ایالت کالیفرنیا در واکنش به اظهارات روز گذشته ترامپ به دلیل ادامه تظاهرات سراسری در ایالات متحده گفت اظهارات دیکتاتور گونه ترامپ، خشم مردم را بیشتر و درد آن‌ها را تشدید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
خوبه که آمریکا به هم ریخته ولی نظرسنجیهای آمریکا دوریال نمیارزند. همینا نظرسنجی کرده بودند هیلاری کلینتون با اختلاف بالا رییس جمهور میشه. این شلوغیها به نفع ترامپ شد. مردم گرسنه و محروم از امنیت حرفهای قشنگ قشنگ رسانه‌های لیبرال تو کتشون نمیره و دنبال اینند که اوضاع سریعتر آروم شه
آخرین اخبار