آغاز برداشت گل محمدی در بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از آغاز برداشت گل محمدی در این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت گل محمدی در بهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،عبدالحسین اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به آغازبرداشت گل محمدی از سطح ۳۵ هکتار از گلستان‌های شهرستان بهار، افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان بهار ۳۵ هکتار بوده و متوسط عملکرد آن در هکتار بالای ۷۵۰ کیلوگرم گل‌تر (با توجه به جوان بودن مزارع) است که با توجه به شرایط اقلیمی دشت بهار، گل محمدی در این منطقه زود رس است.

او بیان کرد: گل محمدی به صورت قلمه و پاجوش از اوایل مهر ماه تا اواسط آبان ماه کشت و از اواخر اردیبهشت تا خرداد ماه به صورت گلبرگ و غنچه برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهار اظهارداشت: گل محمدی گیاهی کم آب بر است که نیاز آبی آن در هر منطقه متفاوت است و در این شهرستان به ۳ تا ۵ مرحله آبیاری نیاز دارد و اجرای آبیاری قطره‌ای در باغستان‌ها موجب بهره وری آب و افزایش تولید گل می‌شود.

اکبری با توجه به شعار جهش تولید در سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای اصلاح الگوی کشت و افزایش سطح گیاهان دارویی کم آب بر، کشت این نوع گیاهان در دستور کار است و این روند در شهرستان افزایش می‌یابد تا رونق تولید و درآمدزایی در حوزه کشاورزی را شاهد باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت:پیش بینی می‌شود در سال جاری در مجموع بالغ بر ۳۲.۵ تن گل از گلستان‌های گل محمدی شهرستان بهار برداشت شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.