آمریکا در صدد تحریم حزب‌الله است

سفیر آمریکا در لبنان اعلام کرد واشنگتن در پی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه جنبش حزب‌الله است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دوروتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان، در گفتگو با شبکه «او تی‌وی» لبنان بدون اشاره مستقیم به نام حزب‌الله گفت واشنگتن به زودی تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه آنچه که او گروهک‌های تروریستی در این کشور نامید، وضع خواهد کرد.

او گفت این تحریم‌های اقتصادی علاوه بر این گروه‌های خاص، شامل حامیان مادی این گروه‌ها نیز خواهد شد؛ گروه‌هایی که به ادعای وی به تجارت و سرمایه‌گذاری در لبنان احترام نمی‌گذارد.

سفیر آمریکا در لبنان همچنین مدعی شد تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه این کشور به دلیل حضور حزب‌الله در دولت این کشور، نه «محاصره اقتصادی» است و نه «تحریم مالیاتی».

شیا هدف از تحریم‌های آمریکا علیه لبنان را این گونه توجیه کرد: این تحریم‌ها به «گروه‌های خرابکار» اجازه نخواهد داد در سیستم مالی لبنان، نفوذ کنند.

او همچنین به صورت ضمنی حامیان و طرفداران حزب‌الله در لبنان را تهدید کرد و گفت تحریم‌ها این جنبش را هدف قرار داده، اما شاید این تحریم‌ها شامل کسانی نیز شود که به حزب‌الله کمک و از آن حمایت می‌کنند. او گفت: بسته جدید تحریم‌های آمریکا از ابتدای ماه ژوئن اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار