امام خمینی (ره) چراغ راه انسانیت و معنویت و اخلاق

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: امام خمینی (ره) مسیر انسانیت و معنویت و اخلاق را به بشر نشان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) که در مسجد صاحب الزمان (عج) دهدشت با حضور مسیولان و مردم برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) مسیر انسانیت و معنویت و اخلاق را به بشر نشان داد و اگر بگویم که جهان قبل از انقلاب امام و بعد از انقلاب امام دچار تحول عظیمی شده است گزافه گوییی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی افزود: وسعت انقلاب و روح انقلاب و کلام و نفس امام خمینی (ره) آنقدر گسترده و توسعه یافته است که تمام عالم را تحت تاثیر خود قرارداده است.

او به ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی جامع، کامل، فقیه، عارف، عالم، سیاستمدار، مدبر و آگاه به زمان، حافظ دین و شخصیت بزرگی بود و به همین جهت یک اثر بسیار بزرگی را به نام انقلاب اسلامی بوجود آورد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به اعتراف مردم و سیاستمداران دنیا، تاثیرات مختلفی از نظر سیاسی، معنوی، اقتصادی و اجتماعی همه معترفند که بر جهانیان تاثیر گذار بود و باید این چنین روز‌هایی گرامی داشته شود.

او افزود: نظام اسلامی، نظامی که مولود تفکر واندیشه امام خمینی (ره) است. نظم جهانی که بر اساس اندیشه استکباری طراحی شده بود را امام به هم ریخت و ابر قدرتی مثل آمریکا را در ابعاد مختلف به چالش کشاند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: امروز خطری که آمریکا نسبت به ایران احساس می‌کند نسبت به چین و روسیه احساس نمی‌کند، شاید علیه آن‌ها نیز از سوی آمریکا چیزی گفته شود، اما هراسی که آمریکا از ایران دارد بیشتر از سایر کشور‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به ورود نفتکش‌های ایران به ونزوئلا بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی نفتکش‌های خود را راهی منطقه‌ای کرد که حیات خلوت آمریکا بود و تهدید‌هایی نیز به همین منظور از سوی آمریکا انجام شد.

او افزود: وقتی نفتکش‌های ما به ونزوئلا رسید این صرفا یک حرکت اقتصادی و شکستن محاصره اقتصادی نبود بلکه شکستن قدرت استکباری آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: این چه کسی بود که این قدرت را در ایران و جهان ایحاد کرد، این انقلاب و نفس قدسی امام و رهبری است که چنین با شکوه و عظمت قدرت‌های حهانی را در هم می‌شکند.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: وقتی در ابعاد مختلف شخصیت فردی و اجتماعی و سیاسی امام بررسی می‌شود، چنین شخصیتی شایسته است که اثر و مولود بزرگی به نام انقلاب اسلامی را بوجود آورد که تاریخی شود و تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد.

او با اشاره به ویژگی‌های بارز علمی امام گفت: امام همان فقیه جامع الشرایط است که شایستگی مرجعیت جامعه تشیع را دارد، کسی که باید تمام منابع اسلام را ببیند و بر همه آن‌ها تسلط داشته و قرآن و حدیث و اجماع را بداند و فهم عقل را نیز داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: امام دغدغه دین اسلام را داشتند و همین باعث شد تا به یک شخصیت جامع تبدیل شود، حکومت پهلوی آمده بود تا ریشه‌های دین را بخشکاند و عصمت و عفت حجاب دین را از بین برد و با جشن‌های ۲۵۰۰ ساله تیر خلاص به عفت و حجاب عمومی می‌زد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.