افتتاح ۲۵ طرح آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد

همزمان با رزمایش کشوری برکت امام خمینی (ره) طرح آبرسانی به روستای دره بید لوداب به نمایندگی از ۲۵ طرح آبرسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، تحقیقی مدیرکل ستاد فرمان امام در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در آیین طرح آبرسانی به روستای دره بید لوداب گفت: بیش از ۸۰۳ طرح عمرانی و زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله آبرسانی، ساخت مدرسه، مسجد، سالن ورزشی و مراکز بهداشت در استان کهگیلویه بویراحمد از سوی این ستاد با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان برنامه ریزی و شروع شد.

تحقیقی افزود: از ۸۰۳ طرح، حدود ۱۰۲ طرح عمرانی و زیر بنایی به ارزش ۲۷۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و ۷۰۱ طرح دیگر با ارزش ۳۶۵ میلیارد ریال در دست اقدام است.

او بیان کرد: در حوزه توانمند سازی اقتصادی و اشتغال زایی، اجرای ۹۷۵ طرح اقتصادی با ظرفیت اشتغال ۵۵۶۷ نفر و مجموع سرمایه گزاری ۱۶۳۰ میلیارد ریال هم از دیگر طرح‌های در دست اقدام این ستاد است.

تحقیقی گفت: برای طرح آبرسانی روستای دره بید هم اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

فیض الله پاسره مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح آبرسانی روستای دره بید لوداب با همت بنیاد برکت به نمایندگی از ۲۵ طرح آبرسانی به بهره برداری رسید.

فیض الله پاسره افزود: ۲۵ طرح آبرسانی ذکر شده با جمعیت هدف ۲۲ هزار نفر به منظور تامین آب ۵۵ روستا بوده است.

او بیان کرد: اجرای سیستم‌های آبرسانی به این ۵۵ روستا شامل ۱۳۵ کیلومتر خط انتقال و لوله گذاری، احداث ۱۷بلب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۵۵ هزار متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: موارد ذکر شده با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال ایجاد شده و به بهره برداری رسیده است.

پاسره افزود: طرح آبرسانی دره بید لوداب که آب آشامیدنی ۴۵ خانوار را تامین می‌کند.

گفتنی است یک هزار و ۴۸۰ روستای این استان دارای تأسیسات آبی و حدود ۹۰/۷۵ درصد روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش شبکه توزیع آبرسانی هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.