امام جمعه تبریز ۱۳۳۹ جلد کتاب به کتابخانه مرکزی این شهر اهدا کرد

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ۱۳۳۹ جلد کتاب از مجموعه کتابخانه شخصی خود به ارزش حدودی ۶۰۰ میلیون ریال را به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  همزمان با سومین سالروز انتصاب به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در اقدامی ارزشمند و به منظور گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنای هرچه بیشتر منابع کتابخانه‌های عمومی استان، تعداد ۱۳۳۹ جلد انواع کتاب از مجموعه شخصی خود را به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه مهم کتاب کتابخوانی و اهدای کتاب  گفت: هیچ مقوله‌ای و هیچ وسیله‌ای جای کتاب را نمی‌گیرد.

او افزود : با کتاب مانوس باشیم و بعد از مانوس شدن خود آن را در اختیار دیگران نیز قرار بدهیم.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: هرکسی در خانه کتابی دارد که آن را مطالعه کرده در خانه نگه ندارد بلکه آن را به کتابخانه‌های عمومی اهدا کند.

اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۱۳۹۹ طرح طرح سراسری اهدای کتاب اهدای آگاهی به منظور ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تامین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم، ایجاد تعلق در تامین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌ها عمومی و ... برگزار می‌کند.

در این طرح مردم فرهیخته استان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

فرهنگ سازی به منظور اهدای کتاب‌های مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات، فراهم کردن امکان دسترسی کتاب خوانان و علاقه‌مندان به کتاب و منابع خواندنی، صرفه جویی در هزینه‌های تأمین منابع اطلاعاتی و شناساندن کتابخانه به عموم مردم و تشویق به ارتباط با کتابخانه عمومی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار