آیت الله خاتمی:

همه ما مدیون امام خمینی(ره) هستیم/ شیطنت آمریکا کمتر نشده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام (ره)حق حیات بر گردن همه مردم به ویژه روحانیت دارند و همه ما مدیون ایشان هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیین بزرگداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) دیشب از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مدرسه فیضیه حوزه علمیه قم برگزار شد.

 در این آیین که نمایندگان برخی دفاتر علما، مدیر دفتر رهبر انقلاب در قم، طلاب و فضلا، استاندار و قشر‌های مردم قدرشناس قم حضور داشتند آیت الله سید احمد خاتمی،عضو مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل گفت: همه ما مدیون امام خمینی هستیم و امام حق حیات بر گردن همه مردم و به ویژه روحانیت دارند.

او با اشاره به حدیث ((ان العلماء ورثة الانبیاء؛ عالمان وارث انبیاء هستند))به تشریح مهمترین ویژگی‌ها و شباهت‌های امام با انبیا پرداخت و با بیان اینکه امام هم در اهداف، روش و ویژگی‌ها پیرو انبیا بودند گفت: مهمترین شباهت‌ها این بود که امام اخلاص داشت و به فکر دنیای خود نبود و همچنین شجاع، صبور و نفرت از استکبار داشت.

آیت الله خاتمی یکی دیگر از شباهت‌های امام با انبیا تحقق عدالت دانست و گفت:روح انقلاب اسلامی عدالت است بویژه در دوران کنونی که باید عدالت اقتصادی مد نظر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری از مجلس یازدهم هم خواست که ریل قوانین عدالت آمیز بسازد چرا که در برخی امور در زمینه عدالت کشور ناکام بوده است.

او در ادامه حمله نظامی ایران به پایگاه عین الاسد در پاسخ به شهادت سردار سلیمانی و اعزام نفتکش‌های ایران به ونزوئلا را مورد توجه قرار داد و گفت: این‌ها نمونه‌ای از استکبار ستیزی که در دوران پس از امام هم ادامه پیدا کرده است و نشان می دهد که تنها راه مقابله با آمریکا مقاومت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آن‌هایی که دم از مذاکره با آمریکا میزنند بدانند که شیطنت آمریکا کمتر نشده است و مانند سی سال قبل هنوز هم جای مذاکره نیست و هرکس دم از مذاکره بزند در خط امام و ولایت فقیه نیست.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.