پیام همدردی عبدالله در پی شهادت مولوی نیازی

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان شهادت دکتر محمد ایاز نیازی در انفجار شب گذشته کابل را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی مصالحه ملی افغانستان شهادت دکتر محمد ایاز نیازی در انفجار شب گذشته کابل را تسلیت گفت.

در بیانیه شورای عالی مصالحه ملی آمده است: با اندوه فراوان آگاهی یافتیم که دکتر محمد ایاز نیازی، عالم جید، روحانی بزرگ، دانشمند نام‌آور و امام مسجد وزیر محمد اکبرخان، در یک حمله ظالمانه تروریستی به شهادت رسیده است. این حمله بزدلانه، دشمنی آشکار با دین مقدس اسلام، جامعۀ مذهی و روحانی و تمام مردم افغانستان است و در هیچ کیش و آئینی جواز ندارد.

این بیانیه افزوده است: فقدان مولوی محمد ایاز نیازی، یک ضایعه جبران‌ناپذیر برای جامعۀ علمی- مذهبی کشور و جهان اسلام است. ما از نهادهای مسئول می‌طلبیم که درباره چگونگی رویداد شهادت مولوی نیازی تحقیق و نتایج آن را با مردم افغانستان شریک سازند.

گفتنی است که محمد ایاز نیازی، خطیب مسجد جامع وزیر اکبر خان کابل که شب گذشته بر اثر وقوع انفجار در این مسجد زخمی شده بود، به شهادت رسید.

مسجد جامع وزیر محمد اکبر خان مهمترین مسجد از نظر جایگاه مذهبی - سیاسی در میان مساجد افغانستان است که در قلب منطقه دیپلمات نشین کابل و در فاصله چند صد متری ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار محل کار رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی مصالحه قرار دارد.

مولوی نیازی، خطیب این مسجد از جمله چهره‌های مذهبی منتقد طالبان و نیرو‌های خارجی بود و طرفداران زیادی داشت.

انتهای پیام/

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار