سفارت ایران در کابل حمله به مسجد «وزیر اکبرخان» در کابل را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل حمله به مسجد وزیر اکبر خان در کابل و شهادت مولوی محمد ایاز نیازی توسط تروریست‌های تفرقه افکن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل حمله به مسجد وزیر اکبر خان در کابل و شهادت مولوی محمد ایاز نیازی توسط تروریست‌های تفرقه افکن را به شدت محکوم کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد: تشدید خشونت‌ها و اقدامات اخیر جنایتکارانه و سازمان یافته برخی گروه‌های تروریستی و تفرقه افکن برای ناامن سازی کشور افغانستان صورت گرفته است.

سفارت ایران افزوده است که حمله علیه شهروندان غیر نظامی افغانستان در شامگاه سه‌شنبه را که منجر به شهادت مظلومانه دکتر محمد ایاز نیازی خطیب مسجد وزیر اکبر خان کابل شد، به شدت محکوم کرده و همدردی صمیمانه خود را با خانواده آن مرحوم و دولت و ملت افغانستان ابراز می‌دارد.

گفتنی است که مسجد جامع وزیر محمد اکبر خان مهمترین مسجد از نظر جایگاه مذهبی - سیاسی در میان مساجد افغانستان است که در قلب منطقه دیپلمات نشین کابل و در فاصله چند صد متری ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار محل کار رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی مصالحه قرار دارد.

مولوی نیازی، خطیب این مسجد از جمله چهره‌های مذهبی منتقد طالبان و نیرو‌های خارجی بود و طرفداران زیادی داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.