بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در کرمان

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت : امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی و بانی آزادی انسانها در قرن حاضر است.

بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین "حسن علیدادی‌سلیمانی" نماینده ولی فقیه در استان کرمان در مراسمی به مناسبت بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) با گرامیداشت دو مناسبت بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ ایران اسلامی به ویژه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: قیام ۱۵ خرداد مبارزه‌ای جدی از ملتی فداکار برای انجام مأموریتی جهانی و سرنوشت ساز بود.

او  با اشاره به فداکاری قابل توجه تاریخی مردم در ۱۵ خرداد در رکاب امام و تجلیل از مقام شامخ شهدای این روز افزود: در پی آن، شهدای دیگری در همین مسیر گام گذاشتند؛ شهدای دفاع از امنیت کشور، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای دفاع از سلامت مردم، شهدای مدافع حرم و در رأس آن‌ها سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار سلیمانی عزیز و شهدایی که شهدای راه اندیشه این انقلاب و اسلام بودند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با طرح این سوال که ابعاد روحی امام چگونه بود؟ بیان کرد: تفقه یکی از ویژگی‌های امام راحل بود. آدم‌هایی که با معرفت و شناخت هستند و تحلیل درست دارند و زمان را خوب می‌شناسند و موقعیت‌های را خود می‌فهمند و جریان‌ها را خوب می‌شناسند و درس‌ها و عبرت‌های لازم قبل و بعد از خود را کاملاً فهمیده‌اند و بر مبنای آن آینده را ارزیابی می‌کنند؛ خطا‌ها و اشتباهات در روح و روان آن‌ها به حداقل خود می‌رسد که امام نمونه بارز چنین شخصیتی بود.

او با تاکید بر اینکه امام راحل حوادث تاریخی را خوب می‌شناخت و مردم و تاریخ این کشور و تاریخ اطراف خود را به خوبی درک کرده بود بیان کرد: اولین بحث امام بحث شناخت است. امام تاریح معاصر را خوب می‌شناحت. امام می‌دانست که چگونه جریانات مذهبی و دینی با شخصیت‌های بزرگ یکی پس از دیگری پا به میدان مبارزه گذاشتند، اما موفق نشدند. امام همه جریانات را کامل می‌دانست و مطالعه کرده بود و ضعف‌ها و اشکالات آن‌ها را شناسایی و درک کرده بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تعهد امام را از دیگر برجستگی‌های شخصیتی ایشان برشمرد و عنوان کرد: امام در بحث تعهد مصداق آیه شریفه «قولوا لااله الا الله تفلحون» است یعنی غیر از خدا، امام به هیچ کس و هیچ چیز فکر نمی‌کرد.

حجت الا سلام علیدادی‌سلیمانی افزود: امام نه فقط در محراب عبادت به خدا توجه داشت بلکه در صحنه سیاست نیز تمام توجه‌اش به خدا بود همچنین در زندان نیز تمام توجهشان به خدا بود و حتی در آن شبی که دستگیر شدند و از قم به تهران منتقل شدند در آنجا نیز به خداوند متعال توجه داشت. ایشان همه فکر و ذکرشان خدا بود.

امام جمعه کرمان از احتیاط امام راحل در همه دوره‌های زندگی سخن گفت وافزود: امام در دورانی که در اوج قدرت فودند، به آبروی افراد توجه داشتند.

او تعقل را یکی از ابعاد شخصیت امام راحل دانست و بیان کرد: امام با برنامه رفتار می‌کرد. ایشان فیلسوف و طراح بودند. در امری که در پیش داشتند با حساب و کتاب حرف می‌زدند. سازش می‌کردند و با حساب و کتاب وارد صحنه می‌شدند و در یک جمله می‌توان اذعان کرد که امام خمینی (ره) شحصیتی کاملا منطقی، معقول و با برنامه داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عرفان و فیلسوف را از ابعاد دیگر شخصیتی امام خمینی (ره) برشمرد.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری برجسته‌ترین شاگرد امام راحل بودند که با همان صلابت، توانمندی و اقتدار امام، رهبری انقلاب اسلامی را پس از رحلت ایشان بر عهده گرفتند افزود: مقام معظم رهبری این مسئولیت خطیر را با صلابت و شجاعت هرچه تمام‌تر و با تدبیر در حوزه‌های مختلف بر عهده گرفتند و در این مدت انقلاب اسلامی را از خطر‌ها و تهدید‌های مختلف داخلی و خارجی به سلامت عبور و نجات داده و تمامی فتنه‌های داخلی و خارجی را با درایت، خنثی کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان خاطر نشان کرد: دوست و دشمن در محافل خصوصی و عمومی خود اقرار و اعتراف کرده اند که رهبری مقام رهبری بعد از امام راحل بی‌نظیر بوده است و این امامین، انقلاب اسلامی را به فضل خداوند متعال در چله اول با موفقیت پیش برده و وارد چله دوم کردند.

حجت الا سلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی گفت: امیدوارم نسل جوان ما در رابطه با شخصیت برجسته امام مطالعه دقیق داشته باشند و چهره‌های عملی که در مکتب امام رشد کرده و خودشان مکتب‌ساز شدند همانند سردار شهید سلیمانی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

رونمایی از نمایشگاه پوستری روایت افتاب، نمایشگاه پوستری وصیت می‌کنم، کتاب صوتی پیر مهر و نمایشگاه امام در کلام شهدا از دیگر برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) وقیام ۱۵ خرداد در کرمان بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار