هشدار درباره آتش سوزی جنگل‌های شمال

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران درباره خطر آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- مناطق ساری و نوشهر در اطلاعیه‌ای با اشاره به افزایش دمای هوا درباره برافروختن آتش در جنگل‌ها و مراتع استان هشدار دادند و از کسانی که برای فعالیت یا تفریح به جنگل های و مراتع می روند خواستند از روشن کردن آتش خودداری کنند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری از مردم خواست، در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، موضوع را در اسرع وقت به یگان حفاظت منابع طبیعی با شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهندتا با بسیج امکانات و هماهنگی‌های لازم برای اطفا حریق اقدام شود.

بیشتر بخوانید: سوختن سالانه ۱۵ هزار هکتار جنگل در آتش/ عوامل انسانی بیشترین عامل آتش سوزی جنگل‌ها

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر نیز بر رها نکردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش سوزی، نسوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و رها کردن مواد شیشه‌ای در داخل جنگل‌ها و مراتع تاکید و اعلام کرد این اشیا مانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها و مراتع می شود.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد دمای هوا در مناطق کوهستانی مازندران تا ۳۵ درجه خواهد رسید و موج گرمایی با وزش باد‌های شدید گرم همراه خواهد بود.

مازندران ۵۳۰ هزارهکتار عرصه‌های حفاظتی زیست محیطی دارد.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار