اجرای طرح یاوران تولید در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: اجرای طرح یاوران تولید در سرعت انتقال آخرین یافته‌های علمی به مزارع کشاورزان تعیین کننده ‌ترین موضوع در سال جهش تولید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: وزارت جهادکشاورزی با محور قراردادن بهره وری به منظور دستیابی به اهداف بلند سال جهش تولید، بر آن است که شعار سال را تحقق بخشد و در این خصوص دانش‌بنیان کردن کشاورزی از طریق انتقال یافته‌های علمی مختلف از سوی پژوهشگران را در قالب طرح یاوران تولید در دستور کار قرارداده است.

او، با اشاره به اینکه طرح یاوران تولید با همراهی کارشناسان بخش اجرا و کشاورزان پر تلاش و به منظور بهینه نمودن منابع مورد استفاده در تولید محصولات مختلف اجرایی می‌شود، بیان کرد: در طرح مذکور با توسعه نظام نوین ترویج و ارتباط موثرتر پژوهشگران بروز مراکز تحقیقاتی سراسر کشور، شاخص علمی نمودن کشاورزی و گذر از کشاورزی سنتی دنبال می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: ارتباط مختلف چندسال اخیر پژوهشگران نشان داده است که تلفیق دانش بومی مناطق و دانش موجود در مراکز پژوهشی در صورتی که هم افزا شوند توفیقات خوبی را برای امنیت غذایی کشور رقم می‌زنند از یک سو عرصه کشت و‌کار کشاورزان مملو از نتایج آخرین دستاورد‌های تحقیقاتی و از طرفی بازخورد همه دستاورد‌ها در عرصه‌های اجرایی، پویایی دانش، عمل، تجربه و اکوسیستم نوآوری روزآمد بوجود می آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  ادامه داد: طرح نظام نوین ترویج در استان پیشرو فارس  منشا تحولات اثربخشی در تولید محصولات کشاورزی بوده است که این طرح هم در راستای بهبود مستمر طرح فوق موثر است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار