مهار آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی «سیاوانه»

فرماندار دالاهو گفت : آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی «سیاوانه» از توابع این شهرستان که ظهر روز سه‌شنبه شروع شد در ساعت ۲۰ شب گذشته مهار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کرم محمدی فرماندار دالاهو گفت : میزان خسارت وارده توسط منابع طبیعی در دست بررسی است.

او گفت : با شروع آتش سوزی در بخشی از عرصه های منابع طبیعی و جنگل های منطقه عمومی سیاهوانه واقع در دالاهو، بلافاصله نیروهای مردمی، جمعی از رزمندگان محور یکم عملیاتی لشگر نبی اکرم سپاه پاسداران کرمانشاه و نیروهای اداری به منطقه اعزام و به مقابله با حریق پرداختند.

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: صعب العبور بودن، هوای گرم و در ادامه باد شدید نتوانست مانع حضور این نیروها شود.

محمدی ادامه داد: جنگل ها و منابع طبیعی سرمایه ای ملی و متعلق به نسل امروز و نسل های آینده است و حفاظت از آن وظیفه همه ما است و این مهم جز با مشارکت فعال صاحبان آن، یعنی مردم امکان پذیر نیست.

او از اهالی روستاهای یاران، زرده، قلقله، داراب و افرادی که از بخش گهواره آمده بودند و رزمندگان فداکار محور یکم عملیاتی سپاه که در مهار آتش سوزی نقش داشتند قدردانی کرد.

رییس اداره منابع طبیعی دالاهو گفت: آتش از ظهر روز گذشته در ارتفاعات «دارویس» و «سیاوانه» شعله ور شد و به دلیل وزش باد به شدت گسترش پیدا کرد.

مرتضی تاسه افزود: پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی فراخوان‌های لازم برای حضور نیروهای مردمی صادر شد و نیروها به منظور خاموش کردن آتش به سرعت به منطقه اعزام شدند.

رییس اداره منابع طبیعی دالاهو با بیان اینکه صعب العبور بودن منطقه و وزش باد شدید کار خاموش کردن آتش را بسیار دشوار کرده بود، گفت: با تلاش های بسیار نیروهای منابع طبیعی، نظامی و مردم بومی منطقه در نهایت توانستیم آتش را تا پایان وقت دیشب به صورت کامل مهار کنم.

تاسه ادامه داد: در آتش سوزی روز گذشته میزان خسارت وارده به درختان بلوط کمتر از سه درصد بود و پوشش کف جنگل در آتش سوخت.

او افزود: تاکنون برآورد دقیقی از میزان و وسعت آتش سوزی انجام نشده است و این کار به پس از گرفتن عکس های هوایی موکول خواهد شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار