اظهارات اولیه استاد ایرانی زندانی در آمریکا پس از بازگشت به وطن

دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا پس از بازگشت به کشور به بیان توضیحاتی درباره علت زندانی  شدنش اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیروس عسکری استاد دانشگاه و دانشمند ایرانی در حوزه مواد و متالورژی و استاد دانشگاه صنعتی شریف است؛‌ تخصص او در حوزه مواد پیشرفته برای سیستم‌های نوین انرژی از جمله باتری لیتیوم هوا است.

در سال ۹۶ (۲۰۱۷) اداره تحقیقات فدرال رژیم آمریکا موسوم به (FBI)، سیروس عسگری را متهم کرد در دوران فعالیت دانشگاهی‌اش در دانشگاه «کیس وسترن رزرو» اوهایو در سال ۹۱ (۲۰۱۲)، مبادرت به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سرقت اسرار تجاری کرده است! در اواخر سال ۹۸ بعد از بیش از دو سال محاکمه، سرانجام دادگاه فدرال و سپس دادگاه استیناف حوزه ششم آمریکا، سیروس عسگری را از اتهامات وارده تبرئه کرد.

این دانشمند ایرانی پس از تبرئه بار دیگر در اسفند ۹۸ (مارس ۲۰۲۰) توسط پلیس مهاجرت و گمرک آمریکا (.I.C.E) به اتهام دیگری بازداشت شد. تا اینکه وزیر امور خارجه روز گذشته خبر از آزادی این دانشمند دانشگاه صنعتی شریف کرد.

 دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا پس از بازگشت به وطن در بدو ورود به کشور به بیان توضیحاتی درباره علت زندانی  شدنش در آمریکا پرداخت.

عسکری گفت: در تاریخ ۲۱ جوئن ۲۰۱۰ در بدو ورود به آمریکا توسط اف بی آی (FBI) بازداشت شدم و علت بازداشت هم اتهامات مرتبط با سرقت اطلاعات اسناد تجاری بود.

این استاد مواد و متالوژی دانشگاه صنعتی شریف در ادامه بیان کرد: ۲ سال و نیم مراحل قانونی این اتهام طی شد و نهایتا قاضی فدرال رای به تبرئه کامل من داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
کسی که فرزندانش در آمریکا بدنیا آمده و در آنجا و زندگی میکنن وعروسی براه می اندازندو بگفته خودش هر ساله یک پایش در ایران و پای دیگرش در آمریکاست سود و ارزششی برای این مملکت دارد که برای آزادیش اینهمه جنجال برااه افتاده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
بنده خدا خودت و خانواده محترم شما ظاهرا علاقه به امریکا دارید وگرنه به بهونه فرقت مطالعاتی و تحصیل فرزند به امریکا نمی رفتی
آخرین اخبار