اندیشمندان در کنفرانس بین‌المللی دمشق مطرح کردند؛

امام خمینی (ره) موازنه قوا را در جهان تغییر داد/ شاگردان ایشان در سراسر منطقه حماسه آفریدند

شرکت کنندگان در نشست مجازی کنفرانس بین‌المللی دمشق درباره نقش اندیشه حضرت امام (ره) گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، کنفرانس بین‌المللی با عنوان "عزت و ایستادگی امت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)" در دمشق برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست که از طریق فضای مجازی برگزار شد، تاکید کردند که در سایه نقش اندیشه حضرت امام (ره) معادلات جدیدی در منطقه و به دور از سلطه استکبار تعریف شد.

شیخ عبدالله کتمتو، دبیرکل همایش روحانیون فلسطینی در حمایت از مقاومت در سخنانی در این نشست تصریح کرد "امام خمینی (ره) موازنه قوا را در جهان تغییر داد، او بنیانگذار مکتب مقاومت است، شاگردانش در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق حماسه آفریدند و شوکت دشمن را به گل نشاندند.

برپایه این گزارش، شخصیت‌هایی از سوریه، فلسطین، لبنان، عراق و یمن در مقالاتی در این نشست مجازی از عوامل نابودی رژیم صهیونیستی در تفکر امام خمینی، سخن گفتند.

دکتر حیدر نورالدین، استاد فلسفه در دانشگاه و حوزه که مقاله در این نشست با عنوان چرایی وجود محبت امام (ره) در دل آزادی خواهان جهان گفت " اندیشه حضرت امام خمینی (ره) در برگیرنده نگاه عمیق سیاسی است".

وی افزود، "واژگان مستضعفان و مستکبران مبانی سیاسی جهان را دگرگون ساخت، از این جهت طیف وسیعی از مردم منطقه و جهان شیفته این بزرگمرد هستند."

سخنرانان این نشست خاطرنشان کردند، امروز رزمندگان مقاومت شاگردان مکتب حضرت امام خمینی (ره) دشمن را در جنوب لبنان، غزره فلسطین، سوریه، عراق و یمن شکست داده، از این جهت دشمن می‌کوشد تا با در پیش گرفتن طرح‌های شومی همچون معامله قرن و سازش برخی حکام عرب، سلطه از بین رفته خود را دوباره در منطقه بازگرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار