لزوم تجدید نظر سهم ۲۴ درصدی مشهد از اعتبارات استانی

فرماندار مشهد گفت: با وجود محرومیت در برخی مناطق روستایی مشهد، سهم مشهد از اعتبارات استانی تنها ۲۴ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد گفت: با وجود محرومیت در برخی مناطق روستایی  مشهد و سهم افزون بر ۵۰ درصدی جمعیت آن از کل جمعیت خراسان رضوی، سهم مشهد از اعتبارات استانی تنها ۲۴ درصد است که ضرورت تجدید نظر در این سهم و افزایش این مقدار از اعتبارات ضرورتی لازم و اصلی غیر قابل انکار است .

او  با اشاره به فرارسیدن سالگرد رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: امام راحل و عظیم الشان برای ملت ایران عزت و کرامت و شرافت به ارمغان آورد.

فرماندار مشهد  تصریح کرد: انقلاب ۵۷ که ثمره مجاهدت مردم با رهبری امام راحل بود با تمام فراز و نشیب‌ها، تلخی و شیرینی‌ها امروز نیز با درایت مقام معظم رهبری در عرصه جهانی مقتدرانه استمرار یافته است، اقتدار و عزتی که در بلندای تاریخ ایران بی مثال و بی نظیر است.

هاشمی بیان کرد: اکنون انقلاب اسلامی با پرچمداری رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و پشتیبانی مردم در مسیر توسعه و پیشرفت گام‌های بلند و استواری برداشته است.


بیشتر بخوانید:۱۴۰   روستای مشهد از نعمت آب محروم اند
 
او  انقلاب اسلامی را مردمی‌ترین انقلاب در جهان توصیف و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با اتکا بر آموزه‌های دینی و اصل مترقی مردم سالاری دینی تحت زعامت امام عارفان و عاشقان از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آغاز و تا امروز به پرچمداری مقام معظم رهبری چون نگینی درخشان، امید و ملجاء مظلومان و مستضعفان و الگوی نهضت‌های جهانی است.

فرماندار مشهد در ادامه نشست شورای اداری شهرستان مشهد به فصل توزیع اعتبارات سالانه نیز اشاره وادامه داد: جمعیت، وسعت و ضریب محرومیت، سه شاخص اصلی برای توزیع اعتبارات است.

هاشمی بیان کرد: ادارات‌کل دستگاه‌های اجرایی در زمان توزیع اعتبارات تنها در پی ۱۵ درصد اعتبارات شهرستانی نباشند بلکه باید در جذب سهم ۸۵ درصدی اعتبارات وزارتخانه‌های متبوع نیز تلاش مضاعف کرده تا بتوان آنچه که مردم لایق و مستحق آن هستند در پرتو این تلاش محقق شود.
 
انتهای پیام// ف .غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.