اظهارات نادرست سفیر آمریکا در کنیا درباره مرگ جورج فلوید

سفیر آمریکا در کنیا اطلاعاتی نادرست را درباره افسران دخیل در مرگ جورج فلوید منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به برگزاری تظاهرات در شهر‌های مختلف آمریکا پرداخت و نوشت خشم و عصبانیت و اعتراض‌ها به قتل جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در آمریکا به آفریقا نیز کشیده شده است و نماینده ترامپ به اشتباه ادعا کرد افسرانی که در این روند دست داشتند، دستگیر شده اند.

در این گزارش به قلم جان هادسون آمده است: سفیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنیا روز سه شنبه در تلاش برای کاهش خشم مردم در آفریقا در پی کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در مینیاپولیس، با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد "در حالی که هیچ اقدامی نمی‌تواند جورج فلوید را به خانواده اش بازگرداند، اما افسران پلیسی که در این جریان نقش داشتند، دستگیر شده اند".

این ادعا -که سفیر کایل مک کارتر در یک نطق ویدئویی مطرح کرد که در صفحه توئیتر سفارتخانه آمریکا نیز گذاشته شد- صحت ندارد. در حالی که چهار افسر پلیسی که در این ماجرا دخیل بودند اخراج شده اند، اما تنها یکی از آن‌ها به نام دِرِک چاوین دستگیر شده است. معترضانی که در شهر‌های مختلف در سراسر جهان تظاهرات کرده اند، خواستار دستگیری هر چهار افسر پلیس شده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

طی روز‌های اخیر، چندین سفارتخانه آمریکا در آفریقا در یک اقدام غیرمعمول آشکارا و در واکنش به موج محکومیت‌های مطرح شده از سوی دولت‌های آفریقایی و اعتراضات هر روزه شهروندان در رسانه‌های اجتماعی از کشته شدن فلوید انتقاد کرده اند.

اما سخنان مک کارتر تنها یکی از اشتباهات مرتبط با این پرونده است، حقیقتی که تحلیلگران اعلام کرده اند قابل پنهان کردن نیست، زیرا آفریقایی‌ها در حال زیر سوال بردن اقدام واشنگتن در پیشبرد حقوق بشر در این قاره در بحبوحه ناتوانی مداوم به منظور تضمین امنیت سیاه‌پوستان هستند.

فلوید -یک مرد سیاهپوست که در خیابانی در مینیاپولیس دستبند زده شد- پس از آن جان خود را از دست داد که چاوین به مدت چندین دقیقه زانوی خود را بر روی گردن او فشرد.

موسی فکی محمد، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا به شدت از "قتل" فلوید انتقاد و روز جمعه اعلام کرد این سازمان "تداوم اقدامات تبعیض آمیز علیه شهروندان سیاه پوست آمریکایی را محکوم می‌کند".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار