ادامه انتشار ویروس کرونا در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شناسایی حدود یک هزار مورد جدید کرونایی در استان در هر هفته نشان می‌دهد که بیماری در حال انتشار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شناسایی حدود یک هزار مورد جدید کرونایی در استان در هر هفته نشان می‌دهد که بیماری در حال انتشار است.

صومی افزود: باید بیماری کرونا را جدی بگیریم و بدانیم هر فردی که با او روبه رو می‌شویم، احتمال آلودگی به ویروس کووید ۱۹ را دارد.

او افزود: تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در طول یک ماه گذشته در آذربایجان شرقی پایین بوده و یا حداقل اگر کاهش هم نیابد، افزایش پیدا نمی‌کند و تعداد بستری‌های امروز، نسبت به دیروز و همچنین یک ماه گذشته بیشتر نیست.

صومی با اشاره به روند نمونه‌برداری‌ها از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا گفت: از همه افرادی که به نوعی با فرد مبتلا تماس داشته است، نمونه گیری می‌شود.

او گفت: با توجه به نمونه گیری از ۹۰۰ هزار نفر در روز، نتیجه تست ۱۶۰ الی ۲۰۰ نفر شامل ۲۰ درصد از این تعداد مثبت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیماری کرونا کنترل نشده است و همچنان در استان وجود دارد، اما مدیریت می‌شود تا افراد به صورت سرپایی درمان شده و کمتر به بیمارستان مراجعه کرده و فوت شوند.

او با اشاره به وظایف مردم در قبال پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ گفت: مردم باید فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت کرده و هر فردی در هر صنفی اعم از پزشک و یا آرایشگر که با مردم سر و کار دارند، باید مسائل بهداشتی، بهداشت محیط و فاصله گذاری اجتماعی را برای پیشگیری از گرفتار شدن افراد مراعات کنند.

صومی گفت: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم بیماری کنترل شده است که تعداد موارد جدید بیماری در هر هفته کم‌تر از هفته‌های گذشته باشد که فعلا این طور نیست و بیماری کنترل نشده و به آرامی در حال افزایش است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.