نبی پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید تخم‌مرغ به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد

رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: پیش بینی‌ می شود تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۱۰۰ تا یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ با هزینه تمام شده تولید اختلاف معناداری دارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۵ هزار تومان است.

وی فروش هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با نرخ ۸ هزار و ۵۰۰ تومان را تکذیب کرد و گفت: قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۷ هزار و ۷۴۰ تومان است که فروش با نرخ فعلی بیانگر زیان مرغداران است.

نبی پور درباره آینده بازار تخم‌مرغ بیان کرد: با بازگشایی صنوف قیمت تخم مرغ افزایش خواهد یافت، اما بعید است که به سبب کاهش قدرت خرید خانوار به نرخ تمام شده تولید برسد.

این مقام مسئول نرخ تمام شده تولید را ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار ناشی از شیوع ویروس کرونا بعید است که قیمت تخم مرغ به ۱۱ هزار تومان برسد.

وی تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: با احتساب مصرف داخل ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن تخم مرغ مازاد بر نیاز کشور است که باید به بازار‌های هدف صادر شود.

به گفته نبی پور، پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن تا یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد.

صادرات ۴۶ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف

مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: بنابر آمار از ابتدای سال تا چند روز گذشته ۴۶ هزار تن تخم مرغ به عراق و افغانستان صادر شده است.

نبی پور در پایان با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی کماکان بالاست، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد نهاده‌های دامی با نرخ دولتی و مابقی از بازار آزاد تامین می‌شود که کنجاله سویا با بازار آزاد ۱۸۰ درصد و ذرت ۱۰۰ درصد بالاتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
دولت از قیمت تخم مرغ و گوجه و پیاز خبر ندارد شما زیاد مانور ندهید وگرنه اگر دولت بخواهد به قول خودش ساماندهی کند مردم باید نون خالی بخورند
لطفا لطفا لطفا
آخرین اخبار