جهش بی سابقه کرونا در استان فارس/شهروندان، کووید ۱۹ را جدی بگیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار جدید تعداد مبتلایان کرونا در استان فارس را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا ویروس در سطح استان فارس بیش از ۹۶ هزار آزمایش انجام شده است، اظهار کرد: با بررسی هزار و ۶۷۹ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا ویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته با یک افزایش چشمگیر و بی‌سابقه روبرو بوده ایم به طوری که ۱۵۲ مورد مثبت جدید گزارش شده است.

او ادامه داد: با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان فارس به ۶ هزار و ۳۹۷ مورد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به علت ابتلا به کووید ۱۹ در استان فارس گزارش نشده و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کرونا، ۱۱۳ نفر است.

عبدالرسول همتی بیان کرد: مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز ۵ هزار و ۵۵۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر با ابتلا نسبت مستقیم دارد به طوری که هر چه شیوع و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بالاتر باشد مرگ و میر هم بالاتر خواهد رفت که آمار روز‌های گذشته نشان می‌دهد که تعداد بستری‌ها به علت شیوع، بیشتر شده، و قطعاً مرگ و میر را در پی خواهد داشت.

او ادامه داد: از مردم تقاضا می‌شود توصیه‌ها را جدی گرفته و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دچار مشکل نشویم.

عبدالرسول همتی افزود: همچنان شست و شوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله اجتماعی مناسب در روابط اجتماعی می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بسیار موثر باشد.

او گفت: از شهروندان درخواست می‌شود به خاطر خودشان، خانواده و رعایت حال سالمندان و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند توصیه‌ها را جدی گرفته تا دچار مشکل در جامعه نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.