کرونا از آثار دید و بازدید‌های عید فطر در خوزستان رونمایی کرد/این ویروس خیال رفتن ندارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۹۲ نفر در استان خوزستان به جمع کرونایی‌ها پیوستند.

کرونا از آثار دید و بازدید‌های عید فطر رونمایی کرد/این ویروس خیال رفتن نداردعلی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آثار بی توجهی مردم به هشدار‌ها مبنی بر اجتناب از برگزاری دید و بازدید‌های عید فطر سبب خودنمایی و طغیان ویروس کرونا در استان خوزستان شد.

او افزود: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، در شبانه روز گذشته، ۷۹۲ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد که با توجه به تجمعات گسترده در ایام عید فطر، این افزایش آمار کاملا قابل پیش بینی بود.

احسان پور با بیان اینکه از مجموع مبتلایان جدید، ۶۶۲ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۱۳۰ بیمار نیز بستری شدند، اظهار داشت: با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به ۱۷ هزار و ۴۲۴ نفر افزایش یافت، ضمن اینکه در حال حاضر ۷۸۵ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به بهبود و ترخیص ۱۶ هزار و ۹ نفر از بیماران از مراکز درمانی استان با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۴ مورد در حوزه دانشگاه دزفول، حوزه دانشگاه جندی شاپور ۱۰ مورد و حوزه دانشگاه آبادان ۳ مورد بوده است و تعداد کل فوت شدگان ناشی از کرونا به ۶۳۰ نفر رسید.

او تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه ویژه به پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و مردم و پرهیز از حضور در هرگونه تجمع، جهت کاهش خطر ابتلا به این بیماری، همچنان مورد تاکید است و انتظار میرود که با توجه به شرایط استان و تسریع در قطع زنجیره انتقال، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.