یکه تازی کرونا در جنوب غرب خوزستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان خبرداد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، دکتر شکراله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند گفت: از این تعداد ۳۶ نفر مربوط به آبادان، ۲۵ نفر خرمشهر و از شادگان ۱ نفر است.

 او افزود: تاکنون در آبادان ۹۳۵ نفر، خرمشهر ۶۹۸ نفر و شادگان ۳۱۹ نفر مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ به ثبت رسیده که در مجموع ۱۹۵۲ نفر می باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان   با بیان اینکه  از این ۶۲ مورد مثبت جدید ۵۸ نفر به صورت سرپایی هستند (آبادان ۳۶ نفر، خرمشهر ۲۱ نفر و شادگان نیز ۱ نفر) که یا در منزل قرنطینه هستند یا به مرکز نفس اعزام شده اند تصریح کرد: بنابراین در مجموع کل مراجعات این گروه (سرپایی) تا به امروز ۱۱۷۱ نفر می باشند.

سلمان زاده گفت:از کل موارد مثبت ثبت شده ۱۷۹۰ نفر بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۷۸ نفر مثبت قطعی نیز هنوز بستری هستند.

او با بیان اینکه در روز گذشته ۳ مورد مرگ جدید داشتیم که ۱ نفر مربوط به آبادان و ۲ نفر شادگان است ادامه داد: بنابراین تعداد کل فوت شدگان تاکنون به ۸۴ نفر رسیده است که در آبادان ۳۸ نفر، خرمشهر ۳۹ نفر و شادگان ۷ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می‌باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.