واکنش جان کلی به اظهارات ترامپ درباره وزیر دفاع سابق آمریکا

رئیس سابق کارکنان کاخ سفید به اظهارات دونالد ترامپ درباره وزیر دفاع سابق این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه  بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، جان کِلی، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره جیمز متیس، وزیر دفاع سابق این کشور گفته است: «متیس خودش استعفا کرد. رئیس جمهور او را اخراج نکرد.»

دیروز پنجشنبه، جیمز متیس در واکنش به تظاهرات سراسری در آمریکا در اعتراض به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید به دست پلیس نژادپرست این کشور اعلام کرد دونالد ترامپ تهدیدی علیه قانون اساسی آمریکا است.

اظهارات متیس واکنش تند ترامپ را به دنبال داشت. به گونه‌ای که او با انتشار یک سری پیام توئیتری، لقب متیس را از «سگ هار» به «سگ دیوانه» تغییر داد و نوشت: «تنها نکته مشترک بین من و باراک اوباما [رئیس جمهور سابق آمریکا] این است که هر دوی ما افتخار اخراج جیمز متیس را داشته‌ایم، ژنرالی که بیش از حد در توصیفش در جهان اغراق و بزرگنمایی شده است.»

در همین حال، جان کلی به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و به روزنامه واشنگتن پست گفت: رئیس جمهور او را اخراج نکرد، او حتی از متیس نخواست که استعفا کند.

او در ادامه افزود: رئیس جمهور باید فراموش کرده باشد واقعا چه اتفاقی رخ داده یا دچار اشتباه شده است. نظر او درباره جیمز مثبت بوده و توضیحات او در فاکس نیوز موجود است. متیس مرد قابل احترامی است.

متیس در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ وزیر دفاع آمریکا در دولت دونالد ترامپ بود. او در سال ۲۰۱۸ به دلیل عدم توافقش با ترامپ در خصوص بیرون کشیدن نیرو‌های آمریکایی از سوریه، از سمت خود استعفا کرد.

در حالی که تظاهرات سراسری در ایالات متحده آمریکا در محکومیت نژادپرستی پلیس این کشور در قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی همچنان ادامه دارد، ترامپ گفته است در صورت نیاز اقدامات بیشتری برای مقابله با معترضان انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
متیس یکی بدتر از ترامپ
آخرین اخبار