۶ تیم آتش نشانی شهرداری تهران در یاسوج مستقر شدند

شهردار یاسوج گفت: ۶ تیم عملیاتی از آتش نشانان شهرداری تهران در قالب ۱۸ نفر به همراه سه خودروی آتش نشان و سه خودروی سبک کمک دار در یاسوج مستقر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، نستهن مقدم شهردار یاسوج گفت: این تیم‌های عملیاتی زبده و متخصص در پی هماهنگی‌های انجام گرفته از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسئولان به منظور مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی استان کهگیلویه و بویراحمد از آتش نشانی تهران به شهر یاسوج اعزام شده است.

او انتقال تجربیات و ارائه آموزش‌های لازم به آتش نشانان استان درباره اطفا حریق در فضا‌های باز، مراتع و مناطق جنگلی را از اهداف اصلی حضور این تیم متخصص در استان دانست.

شهردار یاسوج تصریح کرد: به زودی نشست مدیریت بحران استان با حضور این تیم برگزار می‌شود و کار ارزیابی امکانات و تجهیزات آتش نشانی‌ها در استان نیز توسط این تیم متخصص صورت خواهد گرفت که نسبت به رفع کمبود‌ها اقدام شود.

مقدم با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آتش نشانی یاسوج، ابراز داشت: سال گذشته ۱۱ نفر بر اساس آزمون در آتش نشانی شهرداری یاسوج پذیرفته شده اند که کار نهایی معرفی آن‌ها هنوز انجام نگرفته است.

او تصریح کرد: چنانچه مشکل معرفی این نیرو‌ها رفع نشود، به منظور تقویت نیروی انسانی آتش نشانی و آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی از نیرو‌هایی که مدارک معتبر و گواهینامه‌های مربوطه را کسب کرده باشند، در شرکت‌های خدماتی استفاده خواهد شد.

جولان بی امان آتش در کهگیلویه و بویراحمد در خرداد ماه امسال افزون بر ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران و روز جمعه نهم خرداد بیش از ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های خائیز در کهگیلویه را به تلی از خاکستر مبدل کرده و آتش سوزی همچنان در برخی مناطق استان ادامه دارد.

روز پنجشنبه ۱۴ خرداد سال جاری نیز جنگل و مراتع منطقه ماهور باشت از توابع دهستان امامزاده جعفر گچساران طعمه حریق شده است.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.