فیسبوک پیام رسانه‌های دولتی چند کشور را علامت گذاری می‌‎کند

شرکت فیسبوک اعلام کرد که قصد دارد برای جلوگیری از انتشار اخبار با پشتوانه سیاسی، قصد دارد حساب‌های سازمان‌های رسانه‌ای تحت نظارت دولت‌های روسیه و چین را علامت گذاری کند.

فیسبوک پیام رسانه‌های دولتی چند کشور را علامت گذاری می‌‎کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فیسبوک به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد حساب‌های سازمان‌های رسانه‌ای تحت نظارت دولت‌های روسیه و چین را علامت گذاری کند تا از این طریق کاربران متوجه شوند موارد منتشر شده از سوی این حساب‌ها ممکن است تحت تاثیر نظرات دولتی قرار گرفته باشد. فیسبوک درباره تصمیم جدید خود اعلام کرد که قصد دارد از این طریق کاری کند تا مردم کمتر از قبل اخباری که ممکن است با پشتوانه سیاسی و استراتژیک تولید شده را باور کنند.

فیسبوک اعلام کرده است که تاکنون ۲۰۰ صفحه وابسته به سه کشور مذکور را شناسایی کرده است که در میان آن‌ها نام شبکه تلویزیونی Xinhua چین نیز به چشم می‌خورد. ظاهرا عملکرد برچسب گذاری جدید فیسبوک به این صورت خواهد بود که هنگام مراجعه کاربران به صفحات مربوطه، کاربران شاهد پیغامی مبنی بر کنترل صفحه توسط مقامات دولتی یک کشور خواهند بود.

فیسبوک پیام رسانه‌های دولتی چند کشور را علامت گذاری می‌‎کند

همچنین این شرکت اعلام کرده است که هرگز صفحات آمریکایی برچسب گذاری نخواهند شد چرا که از نظر فیسبوک کلیه صفحات تحت کنترل دولت آمریکا استقلال تحریریه دارند و می‌تواند بدون نظارت هیچ مسئولی به انتشار اخبار روز بپردازند. فیسبوک اعلام کرده است که برای تشخص صفحاتی که باید برچسب این شرکت را دریافت کنند، با بیش از ۶۵ متخصص در سراسر جهان مشورت می‌کند و در نهایت صفحه تشخیص داده شده توسط فیسبوک قطعا تحت نظارت دولت‌ها خواهد بود.


بیشتر بخوانید: جک دورسی پیش از حذف پست خشونت‌آمیز ترامپ از تصمیمات ما باخبر بود


علاوه بر این فیسبوک اعلام کرده است که هرگونه تبلیغات از رسانه‌های دولتی بر علیه کاربران آمریکایی را شناسایی و آن را از فیسبوک حذف خواهد کرد. فیسبوک همچنین عدم موفقیت خود برای دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا را تایید کرده و اعلام کرده است برنامه‌های گسترده این شبکه اجتماعی، همگی ناموفق بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار