در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیش بینی رگبار پراکنده باران در برخی نقاط کشور

کارشناس هواشناسی گفت: طی روز‌های آتی برای برخی استان‌های کشور رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امشب برای استان‌های شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات شرق، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات جنوب اصفهان، نقاطی از گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهیم داشت که در ارتفاعات گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید است.

وی افزود: روز شنبه در سواحل دریای خزر، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمال شرق تهران، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار خواهیم داشت که در ارتفاعات شرقی استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات جنوب اصفهان و شمال شرق افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

نقشینه از استمرار بارش باران خبر داد و گفت: روز یکشنبه در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران و در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و مناطقی از سیستان و بلوچستان انتظار افزایش ابر و رگبار پراکنده وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه در خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شرق هرمزگان و جنوب کرمان انتظار رگبار باران می‌رود، ضمن آنکه در نقاطی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، طی ۵ روز آینده برای اکثر مناطق کشور وزش باد قابل ملاحظه است که برای جنوب غرب، جنوب، مرکز، جنوب شرق و شرق سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

نقشینه از کاهش دما در نوار شمالی کشور خبر داد و افزود: روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، دمای هوا در نوار شمالی کشور کاسته می‌شود .

دمای پایتخت کاهش می‌یابد

نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: طی ۵ روز آینده آسمان تهران صاف تا نیمه ابری، در برخی ساعات وزش باد و در ارتفاعات شرقی استان بارش پراکنده خواهیم داشت. ضمن آنکه طی روز‌های شنبه و یکشنبه در تهران بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان از روند کاهش دما طی روز‌های شنبه و یکشنبه در تهران خبر داد و گفت: امروز بیشینه دمای مهرآباد ۳۷ درجه سانتی گراد، شنبه ۳۵ درجه و یکشنبه ۳۲ درجه سانتی گراد است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار