بررسی ادعای رئیس‌جمهور آمریکا؛

آیا آنتیفا نقشی در اعتراضات اخیر آمریکا دارد؟

دونالد ترامپ در جدیدترین ادعای خود اعتراضات به نژادپرستی و رفتار وحشیانه پلیس با سیاهپوستان در آمریکا را به «آنتیفا» نسبت داده است. در این گزارش به بررسی این ادعا می‌پردازیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، از هفته گذشته تظاهراتی در آمریکا با جرقه ابتدایی قتل شهروندی سیاهپوست به نام «جورج فلوید» شکل گرفته است. تصاویر و کلیپ‌های پخش شده در سطح جهانی نشان می‌دهد که افسر پلیس آمریکا این فرد را به طرز وحشیانه‌ای، با قرار دادن زانوی خود روی گردنش و شنیدن ضجه‌های او، به قتل رسانده ‌است. اما این شورش پیشینه‌ای با وسعت چندین قرن دارد. در واقع این نژادپرستیِ نهادینه شده در بطن آمریکا، رفتار وحشیانه پلیس و زورگویی این کشور درقبال رنگین پوستان است که با قرار دادن زانویی نَفَسِ انسانیت را در این کشور بریده و حالا معترضان، همصدا با جورج فلوید، در خیابان‌ها فریاد «نمی‌توانیم نفس بکشیم» سر داده‌اند.

البته مانند تمامی مسائل چهارسال گذشته، مسئله‌ای که در حواشیِ این اعتراض نمودِ بیشتری داشته و سرتیتر اخبار قرار می‌گیرد، رفتار و صحبت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست. در خِلَلِ این اعتراض هرروز چیزی جدید از ترامپ به گوش می‌رسد، یک روز او زیرزمین کاخ سفید را به مأمنی برای خود و خانواده برمی‌گزیند و فردا تکذیبش می‌کند، روز دیگر دستور شلیک و حضور ارتش را میان معترضان می‌دهد تا زورگویی خود را هرچه بیشتر اثبات کند، و یک روز هم این شورش‌ها را به «آنتیفا» نسبت داده و به راحتی به آن‌ها برچسب تروریست می‌زند.

اما از آنجا که «آنتیفا» اصطلاحی غیرمتداول به نظر می‌رسد، دراین گزارش قصد داریم پس از ارائه تعریف و تاریخچه‌ای کوتاه از «آنتیفا» صحبت‌ها و حواشی ایجاد شده از نسبت دادن اعتراضات اخیر به آن را، از دریچه نگاه‎های متفاوت از هم، بررسی کنیم.


آنتیفا چیست؟

آنتیفا در انگلیسی اختصاری از anti-fascist و در فارسی به معنی «ضد فاشیست» است. در آمریکا، در کل، مجموع گروه‌های جناح چپِ مستقلِ ستیزه جو و ضد فاشیستی را «آنتیفا» می‌خوانند. از آنجا که هر گروهی که به مخالفت با نژادپرستی، خودبرتربینی و عقاید نئونازیست بپردازد، آنتیفا محسوب می‌شود، نمی‌توان از گروهی خاص برای تعریف این برچسب نام برد، اما تمام آن‌ها تکنیک‌های عملی برای اهدافشان به کارمی‌برند به طور مثال، از فعالیت‌های دیجیتالی، خسارت مالی، خشونت فیزیکی و آزار و اذیت علیه افرادی که از نظرشان فاشیست، نژادپرست یا راست تندرو هستند، برای مبارزه با آن‌ها و سرمایه‌داری استفاده می‌کنند؛ بنابراین درگیری‌های آن‌ها هم آنلاین و هم در زندگی واقعی است.

نگاهی بر جدیدترین شانه خالی کردن ترامپ از بار مسئولیت/ آیا آنتیفا نقشی دراعتراضات اخیر آمریکا دارد؟

مارک بری، تاریخدان حوزه تروریسم و آنتیفا، با اشاره به اینکه هیچ ساختار سلسله مراتبی و یا تاکتیکی که به وسیله آن گروهی را به سرعت آنتیفا بنامیم وجود ندارد و تنها ویژگی مشترک آن‌ها مبارزه با استبداد و سرمایه‌داری است، در کتاب خود با نام «آنتیفا: راهنمای ضد فاشیستی» می‌گوید: «این گروه‌ها کار‌های مختلفی در زمان‌های مختلف و به روش‌های مختلف انجام می‌دهند و تنها گاهی، و نه همیشه، فعالیت‌هایشان مغایر با قانون و نقض کننده آن است.»

یک گزارش تحقیقیِ کنگره  در سال ۲۰۱۸ نیز بر اساس پیشینه این گروه می‌گوید: «آن‌ها فعالیت‌های گروه‌های مختلف نژادپرست سفید پوست را تعقیب می‌کنند تا اطلاعات شخصی آن‌ها را بدست آورند؛ سپس به تقویت خود پرداخته و در مرحله بعد سازمان هدف را مجبور به حذف فعالیت می‌کنند.»

نگاهی بر جدیدترین شانه خالی کردن ترامپ از بار مسئولیت/ آیا آنتیفا نقشی دراعتراضات اخیر آمریکا دارد؟

در سه سال اخیر اکثریت افرادی که آنتیفا تشخیص داده شده‌اند در اعتراضات و آشوب‌هایی که اکثراً با خسارت مالی، جانی و تخریب اماکن همراه بوده، حضور داشته و اغلب با ماسک و پوشش سیاه حاضرشده‌اند.


روایت‌های متعدد از زمان شکل‌گیری آنتیفا

در مورد تشکیل گروه آنتیفا روایت‌هایی متفاوت وجود دارد. از نظر برخی تاریخچه تشکیل این گروه در آمریکا به گروه‌های مقاومت ضد فاشیستی در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ بر می‌گردد. برخی دیگر آنتیفا را جنبشی متأخر در دهه ۱۹۸۰ و حول مبارزه با نژادپرستی در آمریکا می‌دانند.

در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ این گروه حرکاتی اعتراضی در برابر گروه‌های نئونازی و راست افراطی در آمریکا داشتند. در دهه اول قرنِ حاضر این گروه فعالیت چندانی نداشت، اما با وارد شدن ترامپ و ترامپیست‌ها به انتخابات ریاست‌جمهوری‌ِ اخیر، گروه‌های راست افراطی در اطراف رئیس جمهور آمریکا جانی دوباره گرفت، و متعاقب آن، گروه آنتیفا نیز فعال شد.

نگاهی بر جدیدترین شانه خالی کردن ترامپ از بار مسئولیت/ آیا آنتیفا نقشی دراعتراضات اخیر آمریکا دارد؟

اما از هفته گذشته انتشار ویدئویی در فضای مجازی که لحظات آخر زندگی جورج فلوید را نشان می‎دهد همچون بنزینی، آتش خشم مردم را شعله ور کرد. در این ویدئو این فرد چندین بار التماس می‎کند که ماموران پلیس به او کمک کنند و تکرار می‎کند که نمی‎تواند نفس بکشد. این التماس‎ها در حالی است که مامور پلیس، این فرد را روی زمین خوابانده و با زانوی خود روی گلوی او فشار می‎دهد.

یکی از حواشی این اعتراضات نسبت دادن آن به آنتیفا و «تروریستی» خواندن آن‌ها بوده که در ادامه به آن می‌پردازیم.


برچسب ترامپ و ترامپیست‌ها بر آنتیفا

در میان حواشی و اخبار اعتراضات اخیر، دونالد ترامپ آنتیفا را مسئول این شورش‌ها دانسته و آن‌ها را «تروریست» خواند.

در رابطه با نسبت دادن اعتراضات به آنتیفا، مارک بری در کتابش می‌نویسد: «گروه‌های چپِ رادیکالی بسیار بسیار بزرگتر از آنتیفا هستند و افرادی که در خرابی ساختمان‌ها و املاک نقش دارند تعدادشان بسیار بسیار بیشتر از این گروه‌های چپ رادیکالی است.»

نگاهی بر جدیدترین شانه خالی کردن ترامپ از بار مسئولیت/ آیا آنتیفا نقشی دراعتراضات اخیر آمریکا دارد؟

روز یک‌شنبه هفته گذشته دونالد ترامپ در پیامی توئیتری و با اشاره به اعتراضات حال حاضر آمریکا، نوشت: «دولت آمریکا رسماً آنتیفا را تروریست می‌داند.».

اما این نخستین بار نیست که ترامپ دست به چنین کاری می‌زند. تابستان سال گذشته نیز او به همراهی برخی جمهوری‌خواهان سعی در تروریستی خواندن این گروه داشتند.

علاوه بر ترامپ، ویلیام بار، دادستان کل ایلات متحده، نیز رفتار‌های شورش اخیر را به «استراتژی‌های آنتیفا» شباهت داده و گفت معترضان از خارج به ایالت‌ها رفته تا «تروریسم داخلی» درآمریکا به پا کنند.

البته ویلیام بار در بیانیه خود، برخلاف ترامپ به صراحت تروریست دانستن آنتیفا را عنوان نکرده و تنها گفته گروهی از تروریست‌های داخلیِ آمریکا علت اعتراضات اخیر هستند.

نگاهی بر جدیدترین شانه خالی کردن ترامپ از بار مسئولیت/ آیا آنتیفا نقشی دراعتراضات اخیر آمریکا دارد؟

کیلی مک‌اننی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، که خود پیش از این از تحلیلگران سیاسی شبکه سی‌ان‌ان بوده، نیز در مصاحبه با خبرنگاران آنتیفا را «شاخصه بارز» اعتراضات اخیر دانسته، اما چگونگی تشخیص آن را به وزارت دادگستری آمریکا محول کرد.


بیشتر بخوانید: 

جنبش آنتیفا در لیست تروریسم داخلی آمریکا

ایلهان عمر: ترامپ باید در بالاترین سطح محکوم شود



آیا می‌توان آنتیفا را «تروریست» دانست؟

اولین پاسخی که در تروریست خواندن آنتیفا با تکیه بر تعاریف ارائه شده بر آن می‌توان مطرح کرد این است که آنتیفا یک گروه واحد نیست، پس چگونه می‌توان آن را یک گروه دانسته و سپس برچسبی بر آن زد.

نگاهی بر جدیدترین شانه خالی کردن ترامپ از بار مسئولیت/ آیا آنتیفا نقشی دراعتراضات اخیر آمریکا دارد؟

علاوه بر این، آنتیفا را گروه‌های داخلی در آمریکا شکل می‌دهند و حضور خارجی ندارد، پس چگونه می‌توان آن را برابر با گروه‌های خارجی مانند «تروریسم اسلامی» و «ارتش جمهوری‌خواه واقعی ایرلند» دانسته و تروریست خطاب کرد.


تاثیر برچسب تروریست بر یک گروه

از زمانی که ترامپ در پیام توئیتری خود اعتراضات اخیر را به آنتیفا نسبت داده و آن‌ها را تروریست خواند، بسیاری از مقامات ایالت متحده آمریکا، اعم از مقامات وزارت داگستری این کشور، ابراز نگرانی کرده و این کار او را «مسئله‌ساز» عنوان کردند.

در کل و به طور خاص، درباره ادعای اخیر ترامپ، تمامی مقامات حال حاضر و اسبق این کشور، از تروریست خواندن یک گروه داخلیِ آمریکایی ابراز نگرانی کرده و آن را مغایر با «متمم اول قانون اساسی» این کشور دانسته‌اند.

نگاهی بر جدیدترین شانه خالی کردن ترامپ از بار مسئولیت/ آیا آنتیفا نقشی دراعتراضات اخیر آمریکا دارد؟

متمم اول قانون اساس که در ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱ (۱۱۷۰ شمسی) تصویب شد یکی از ده متمم منشور حقوق ایالات متحده آمریکا است. بر اساس این متمم حکومت اجازه وضع قوانین برای تثبیت یک دین به عنوان دین رسمی، ممنوع کردن اعتقاد آزاد به دین، یا محدود کردن آزادی بیان، را ندارد؛ بنابراین می‌توان گفت این متمم، از حقوق کسانی که عقایدی مخالف دولت داشته و «سخنرانی‌های مخالف» یا تجمع با «افراد ضد دولت حاکم» را دارند پشتیبانی می‌کند. آزادی حق بیان و دیگر حقوق ذکر شده در این متمم تنها برای گروه‌های داخلی بوده و برای گروه‌هایی خارج از آمریکا مانند «داعش» یا «القاعده»، صدق نمی‌کند.

در نتیجه تازمانی که سازمانی صرفا در فعالیت‌های خرابکارانه، مانند ارتکاب به جرایم خشونت آمیز، شرکت نکرده باشد، زدن برچسب تروریست به گروه‌ها داخلی آمریکا مغایر با متتم اول قانون اساسی این کشور تلقی می‌شود.

البته این نکته باید در نظر گرفته شود که اگر گروه‌های آنتیفا یا هر گروه داخلی دیگری از بمبِ ساخته شده به دست خودشان استفاده کنند، بر اساس «اساسنامه تروریست فدرال آمریکا»، اتهام تروریست بودن بر آن‌ها وارد است.

در این راستا بردلی ویگمن، وکیل ارشد بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، می‌گوید: «تروریست خواندن یک گروه داخلی که شما با حرف‌ها و عقایدشان مخالفید می‌تواند مسائل و مشکلاتی بزرگ به بار بیاورد در حالیکه زدن این برچسب بر گروهی خارجی مانند القاعده چنین مشکلاتی را ایجاد نخواهد کرد.»

ترامپ و ترامپیست‌ها که مدعی تروریست خواندن آنتیفا شدند تاکنون تعیین نکرده‌اند که از چه روشی می‌خواهند مشخص کنند آنتیفا دقیقا چه کسانی هستند.

نگاهی بر جدیدترین شانه خالی کردن ترامپ از بار مسئولیت/ آیا آنتیفا نقشی دراعتراضات اخیر آمریکا دارد؟

برای پی بردن به عدم توانایی تشخیص گروهی خاص به عنوان آنتیفا می‌توان سخنرانی کریستوفر ری، اداره‌کننده اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) را عنوان کرد که در کنگره سال گذشته گفت: «برای ما آنتیفا بیشتر یک ایدئولوژی است تا یک گروه خاص. ما فکر نمی‌کنیم سازمان خاصی آنتیفا باشد.»

سال گذشته نیز یک تیراندازی در فروشگاهی در وال‌مارت (ال پاسو، تگزاس) صورت گرفت که در آن ۲۰ نفر کشته و دست‌کم ۲۶ نفر زخمی شدند. مقامات دموکرات آمریکا در این حادثه نیز سعی داشتند تا علت را به گروه نژادگرایی نسبت داده و آن را تررویست بدانند که در آن زمان هم زدن برچسب تروریست به گروهی داخلی نگرانی عده بسیاری را برانگیخت.


پرونده‌سازی ناشیانه کاخ سفید برای آنتیفا

کاخ سفید که هرچه بیشتر تلاش دارد اعتراضات اخیر به مرگ جورج فلوید و نژادپرستی را به آنتیفا نسبت دهد، روز چهارشنبه هفته گذشته ویدئویی در صفحه رسمی توئیتر خود منتشر کرد تا به پرونده‌سازی خود برای «تروریست» نامیدن آنتیفا هرچه بیشتر ادامه دهد.

اما این ویدئو اندکی بعد و بدون آوردن دلیل، به سرعت از صفحه رسمی توئیتر کاخ سفید حذف شده و با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد.

نگاهی بر جدیدترین شانه خالی کردن ترامپ از بار مسئولیت/ آیا آنتیفا نقشی دراعتراضات اخیر آمریکا دارد؟

ماجرای این ویدئو از این قرار بود که برخی افراد، ویدئو‌هایی از خیابانی در اینترنت قرار داده بودند که گوشه‌ای از آن تلی از آجر جمع‌آوری شده بود. کاخ سفید این آجر‌ها را به آنتیفا و کارشکنی در این اعتراضات نسبت داد و زیر ویدئو نوشت: «آنتیفا و آنارشیست‌های حرفه‌ای درحال حمله به کشور ما هستند و برای ایجاد خشونت از این آجر‌ها استفاده می‌کنند.».

اما دیری نپایید که ژورنالیست‌های حرفه‌ای متوجه شدند ویدئو‌های مختلفی که در این کلیپ استفاده شده فاقد ارزش بوده و حقیقت ندارند. به طورمثال یکی ازاین ویدئو‌ها مربوط به چند هفته پیش ازاعتراضات و زمانی می‌شود که یک سالن آرایشی در زمان ممنوعیت‌های کرونایی اقدام به باز کردن کارش کرده و اعتراضاتی را دامن زده بود.


بیشتر بخوانید: 

کاخ سفید: ایران، روسیه و چین در آشوب‌های آمریکا دست دارند!



برآورد نهاد‌های امنیتی آمریکا از نقش آنتیفا در اعتراضات اخیر

در طول این هفته برآوردی در نهاد‌های امنیتی آمریکا بر اساس مدارکی از سوی وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا صورت گرفته که نشان می‌دهد برخلاف ادعای ترامپ آنتیفا یا هر عامل سازماندهی شده‌ای در تظاهرات نقشی ندارند یا حداقل شواهد زیادی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

در بخشی از این اسناد که منتشر شده است هیچ اثری از اغتشاشی از گروهی افراطی از هیچ جناحی مشاهده نشده است. این به این معنی است که هیچ جناح چپ و نژادگرایی تلاشی برای افزایش تنش‌ها نداشته است.

نگاهی بر جدیدترین شانه خالی کردن ترامپ از بار مسئولیت/ آیا آنتیفا نقشی دراعتراضات اخیر آمریکا دارد؟


اما باید دید بی‌مسئولیتی و شانه خالی کردن مقامات آمریکا تا کجا پیشی خواهد گرفت؟ آیا قتل مظلومانه جورج فلوید چیزی جز خطی سیاه بر دفتر تاریخ ظلمِ روا داشته شده بر سیاهپوستان این کشور خواهد ماند؟ یا ممکن است دادخواهی آن‌ها در این اعتراض به ثمر نشسته و کفه ترازو را سنگین‌تر از شایعه پراکنی ترامپ و ترامپیست‌ها کند؟

گردآوری و نگارش: سپیده احدپور

انتهای پیام/ 

 

References

Bray, M. (2017). Antifa: The Anti-Fascist Handbook. Brooklyn, New York: Melville House.

Cramer, Sales , P. (2020, June 4). jpost. Retrieved June 5, 2020, from The Jerusalem Post: https://www.jpost.com/international/white-house-briefly-amplifies-rumor-that-la-chabad-is-fueling-antifa-630244

Diario AS (As). (2020, June 1). Retrieved June 5, 2020, from As: https://en.as.com/en/2020/06/01/other_sports/1591014398_329982.html

Hansen, C. (2020, June 1). Retrieved June 5, 2020, from Usnews: https://www.usnews.com/news/national-news/articles/2020-06-01/white-house-addresses-trump-pledge-to-designate-antifa-a-terrorist-group

Hesson, T. (2020, June 3). Retrieved June 5, 2020, from reuters: https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN23A1KU?__twitter_impression=true

Jackson , H. (2020, June 1). Retrieved June 5, 2020, from Globalnews: https://globalnews.ca/news/7010417/george-floyd-protests-antifa/

Levine, M. (2020, June 1). Retrieved June 5, 2020, from abc News: https://abcnews.go.com/Politics/trump-vows-designate-antifa-terrorist-group-heres-doj/story?id=70999186

Mackey, R. (2020, June 4). theintercept. Retrieved June 5, 2020, from The Intercept: https://theintercept.com/2020/06/04/white-house-forced-retract-claim-viral-videos-prove-antifa-plotting-violence/

Tucker, E. (2020, June 2). Retrieved June 5, 2020, from abc7 Eyewitness News: https://abc7chicago.com/what-is-antifa-/6223966/

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۰۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین .
پیروزیتان نزدیک است به مدد الهی مومنین مستتضعفین ستم کشیدگان رنگین پوستان آمریکا و سر تا سر جهان مقاومت و مبارزه و پایمردی و ایثار متحدانه و همدلانه شبانه روزی داشته باشید با یکدیگر بر علیه ظلم و ستم ظالمان و ستمگران نژادپرستان دزدان شرور سفاکان بی رحم و بی عدالت ترویج دهندگان تبعیض و فقر و بزهکاری و فساد و فحشا و بی بندو باری طلاق این جنایتکاران بی عدالتهای بی حقوق بشر فاسدین فاسقین دروغگویان غارتگران تروریستهای بین المللی ترامپ و دارودسته و همپیمانان ملعونش رو نابود و به زیر بکشبد تا پیروز شوید و با اتحاد و همبستگی با مومنین مستتضعفین سر تا سر جهان به پیروزیهای پی در پی و صلح جهانی و عدالت جهانی دست یابید و بدانید و آگاه باشید که این وعده خداوند جل جلاله است مومنین مستضعفین پیروز و وارثان و حاکمان کره زمین خواهند شد ، یکپارچه باشید و راسخ با اراده های پولادین و از این سفاکان نژادپرستان نهراسید نترسید فروپاشیشان بسیار نزدیک است به مدد الهی دارن زور و نفس های آخرشان را می کشند نژادپرستان ملعون جهنمی در آمریکا و سر تا سر جهان مقاومت و ستیزه شبانه روزی کنید مجدانه و مردانه ای مومنین مستضعفین پیشاپیش پیروزیتان را تبریک می گوییم . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۵۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
مومنین عادل خردمندان مستضعفین ستم کشیدگان محرومان بینوایان سرتا سر جهان وارثان و حاکمان کره زمین خواهند بود این وعده خداوند جل جلاله است . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
«برای مبارزه با آن‌ها و سرمایه‌داری استفاده می‌کنند». ادعای واقعا خنده داریه. کسی که بدونه اینا از کجا تامین مالی میشند به این ادعا میخنده
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۳:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
ملت آمریکا که قیام کردین حداقل بگین انتخابات بامرام رای بدن نه کنگره بازاست سن وحشی بشه نابودترمیشنا.سیاه وزردسرخ پوستارانابودمیکنه کنگره رامنحل کنیدتوخواسته خاتون بایدملت لمزیکارای بدن نه کنگره وحشی که رقیب ترامپ میگه پلیس بزنه پاهای ملت تظاهرات کنندگان اون بیادجبادترازاینه.کاش برسون به تظاهرکنندگان آمریکاییان خواسته را.البته تجزیه میشه امریکاخون جوانان ماومظلومان سباه وزردوسرخ اغراق سوریه ایمن نمیذاره سالم بمونن عین زن قایم شده کوپس شعارهای دنیارامیگیزم زرشک
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۵۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
داستان امروز آمریکا همان هجوم و حمله و کشتارهای دسته جمعی بومیان رنگین پوست معروف سرخ پوستان آمریکا است که امروز نژادپرستان سفید پوست امروزی دست از برده فروشی و برده داری برداشته اند ولی با برده داری بدون غل و زنجیر رنگین پوستان باصطلاح آزاد و بدون زنجیر در دست و پا را کشتار میکنند و در تمام کشورهائی که برهیری امپریالیسم آمریکا که نظام سلطه جهانی را با نژادپرستان سفید پوست تشکیل میدهند و در تاریخ کشف قاره آمریکا اجداد مهاجران نژاد سفیدپوست نامیده میشدند همین امروز هم با خودبرتر بینی و اربابی نزاد سفیدپوست ائتلاف های جهانی و بین المللی تشکیل میدهند و با نیروهای واکنش سریع ناتو در تمام جنگ های مستقیم و غیر مستقیم با همدیگر اتحاد و ائتلاف میکنند:
آمریکا 200سال قبل با کشتار سیاه پوستان و سرخ پوستان قاره آمریکای شمالی و جنوبی و با برده کردن بومیان اصلی و رنگین پوستان قاره تازه کشف شده آمریکا......
انگلستان: با بهانه عمران و آبادی با مستعمره کردن کشورهای مسقل با استعمارگری و کشتار ملت های تحت سلطه......
فرانسه : با بهانه عمران و آبادی و دموکراسی و آزادی کشورهای تحت سلطه خود را با کشتارهای دسته جمعی......
آلمان: با نژاد برتر ژرمن و کشتارهای دسته جمعی وسیع توسط نازیسم و هیتلر.............
استرالیا: با هجوم مهاجران سفیدپوست وکشتار بومیان استرالیائی و نژاد برتر سفید و اربابی سفیدپوست بر بومیان استرالیا..........
اینکه کشورهای اروپائی و استرالیا و آمریکا گرفتار انقلاب رنگین پوستان علیه نژادپرستی و خودبرتر بینی سفیدپوستان علیه خود در تمام شئون شده اند این است که تمام کشورهای نام برده شده در 2 چیز اشتراکات مشترک دارند در تاریخ تشکیل تمام این کشورها مهاجران سفید پوست با هجوم و کشتارهای دسته جمعی نسل اصلی و بومیان صاحب آب و خاک را کشتار و خاکشان را اشغال و تحت سلطه و استعمار خود در آورده اند و ملت اصلی ساکن کشورهای تحت مستعمره را برده و نوکر خودشان میدانستند و هنوز هم میدانند.... همیشه هم شعار این کشورها برای به زانو در آوردن و غارت و چپاول ملتهای مستقل: بهانه های پر طمطراق ودهان پر کن همراه با ژست های سیاسی دموکراسی - آزادی بیان - حقوق بشر - حقوق شهروندی..........بوده و هست با همین شیوه همین امروز در سال 2020 افغانستان - سوریه - عراق - یمن - فلسطین و.....را با بمباران و فروش تسلیحات ممنوعه و کشتارهای دسته جمعی تحت اشغال و سلطه خود در آورده و با ایجاد پایگاه خاک و آب این کشورها را اشغال کرده اند......این موضوعات باعث شده که کشورهای اروپائی و آمریکای شمالی و جنوبی قیام کرده و به پا خاسته اند تا امپریالیسم جهانی و نظام سلطه جهانی را وادار به احیای عدالت جهانی کنند و استقلال و آزادی بیان خود را به دست آورند...............
آخرین اخبار