بهره برداری ۲ استخر بزرگ شنای دانش ‌آموزی در همدان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از بهره برداری ۲ استخر بزرگ شنای دانش آموزی در استان خبر داد.

بهره برداری ۲ استخر بزرگ شنای دانش ‌آموزی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد حسین مرادی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از افتتاح ۲ استخر بزرگ شنای دانش‌آموزی در استان خبر داد و گفت: این ۲ استخر به زودی در نـاحیه «یک» و «دو» با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: استخر دانش‌آموزی ناحیه یک در هر سانس ظرفیت پذیرش یکصد  دانش‌آموز را خواهد داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ادامه داد: ظرفیت استخر دانش‌ آموزی ناحیه ۲ را نیز یکصد نفر اعلام و اضافه کرد: ۴ هزار متر مساحت عرصه و ۲ هزار و ۴۰۰ متر مساحت اعیان استخر ناحیه یک و ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع مـساحت عرصه و ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع مــســاحــت اعیان اســتــخــر ناحیه ۲ است.

مرادی با بیان اینکه برای ساخت استخر ناحیه یک ۷۵ میلیارد ریال و بــرای اســتــخــر نــاحیه ۲ نیز ۷۱ میلیارد ریال از مــحــل اعتبارات ملی و استانی اختصاص داده شــده کـه بــه طــور کامل محقق شــد اضافه کرد: سهم اعتبار ملی استخر ناحیه یک ۹۳ درصد و استخر ناحیه ۲ نیز ۷۵ درصد بوده که مابقی نیز از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

او تاریخ آغاز اجرای هر دو طرح را از سال ۹۰ عنوان کرد و با بیان اینکه امسال شاهد افتتاح این ۲ طرح هستیم تأکید کرد: ۱۰ استخر دانش آموزی در شهرستان‌های استان نیز در دست ساخت است که به مرور به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه وجود استخر‌های آمـوزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است گفت: اهمیت دادن به ورزش مدارس و نگاه تخصصی به برخی رشته‌های ورزشی در مدارس یکی از بهترین شیوه‌هایی است که می‌توان استعداد‌ها را از همان سنین کودکی شناسایی و به درستی آن‌ها را تا رسیدن به قهرمانی در مقطع بزرگسالان هدایت کرد.

مرادی فراگیری ورزش در مدارس به خصوص در پایه‌های ابتدایی را مقوله‌ای دانست که امروزه بسیاری از کشور‌های جهان نگاه ویژه‌ای به آن دارند و جزو یکی از دروس مهم دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه از بین ورزش‌ها ورزش شــنــا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند «به فرزندان خود تیراندازی و شنـا بیاموزید» تصریح کرد: ایــن حــدیــث بیانگر اهمیتی اســت کــه اسلام و رهبران دیــنــی بــرای ورزش و سلامتی جسم و روان مسلمانان قائل هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.