کنترل فرزندان در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت: با کنترل فرزندانمان در فضای مجازی از آسیب‌های جدی که بر فکر و روان آن‌ها وارد می‌شود، جلوگیری کنیم.

سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: همان‌طور که بر رفتار فیزیکی فرزند خود در فضای حقیقی، رفت ‌و آمدها، نوع بازی، دوستان و ... نظارت می‌کنیم، در فضای مجازی نیز بر آنچه به‌عنوان محتوا و بازی کودکانه در اختیار فرزندانمان قرار می‌گیرد، باید نظارت دقیقی داشته باشیم، والدین بایستی مراقب این موضوع باشند که کودکان در فضای مجازی هزاران کیلومتر با پدر و مادرشان فاصله دارند. پس بهترین رفتار همراهی کودکان در انتخاب محتوا متناسب با سن آن‌ها است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: برای این کار بهترین و هوشمندانه‌ترین رفتار شما همراهی کودکان در خرید و انتخاب بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی و ... است که موجب می‌شود سواد رسانه‌ای آن‌ها نیز افزایش یابد.

تجاری خاطرنشان کرد: کودکان در سنینی همچون دستگاه ضبط عمل می‌کنند و دائماً در حال تقلید از دیگران به خصوص پدر و مادر خود هستند، در نتیجه اگر والدین از محتوایی نامناسب استفاده کردند در واقع به فرزندان خود نیز اجازه استفاده از محتوای نامناسب دیگری را داده‌اند پس ابتدا برای حفاظت از کودکانتان از خودتان شروع کنید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.