بهره‌برداری از ۵ کارگاه صنایع‌دستی در خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: پنج کارگاه صنایع‌دستی در شهرستان‌های خراسان شمالی آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: این کارگاه‌های صنایع‌دستی در بجنورد، اسفراین و جاجرم افتتاح می‌شوند.

پزدان پناه افزود:کارگاه سفال، پارچه بافی، زیورآلات، مس‌گری و صنایع چوبی از جمله این کارگاه‌هایی هستند که در آستانه هفته صنایع‌دستی به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۶۰۰ هنرمند و صنعتگر استان در قالب مشاغل خانگی و کارگاه‌های تولید انفرادی و گروهی مشغول به فعالیت هستند.

یزدان‌پناه افزود: دبیرخانه دائمی بجنورد، شهر ملی گلیم و سفره‌کردی نیز با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تجهیز شده است و به زودی افتتاح می‌شود.


بیشتر بخوانید:درجه‌بندی ۱۶ کارگاه صنایع‌دستی در خراسان شمالی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی پیگیری به‌منظور برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها، نشست‌های تخصصی، توسعه آموزش‌ها، ارتقاء کارگاه‌ها و توجه به تولیدکنندگان فعال این حوزه، پیگیری نشان‌های ملی و فعالیت‌های ترویجی و... را از جمله اهداف ایجاد این دبیرخانه برشمرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.