در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برنامه‌های نماینده داراب برای تصدی ریاست کمیسیون کشاورزی/ارائه سامانه آنلاین وضعیت کشت محصولات زراعی و باغی

عسکری برنامه‌های خود برای تصدی ریاست کمیسیون کشاورزی را تشریح کرد.

برنامه‌های نماینده داراب و زرین دشت برای تصدی ریاست کمیسیون کشاورزی/ارائه سامانه آنلاین وضعیت کشت محصولات زراعی و باغیمحمدجواد عسکری، نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام نامزدی برای تصدی ریاست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در تشریح برنامه‌های خود گفت: کمیسیون کشاورزی می‌خواهد ظرفیت‌های بالقوه این بخش را به صورت بالفعل در آورد، چراکه از سرِ زمین‌های زراعت تا میان مردم می‌توانیم صدها فرصت اشتغال ایجاد کنیم.

او ادامه داد: طرحی را آماده کرده‌ام که در قالب یک سامانه، وضعیت کشت محصولات زراعی و باغی را در سطح کشور به صورت آنلاین در اختیار کشاورز قرار می‌دهد؛ نرم افزار این طرح تهیه شده است و آن را با ورود به کمیسیون ارائه خواهم کرد.

عسکری تصریح کرد: در صورت تصدی ریاست کمیسیون، دولت را مکلف خواهم کرد که همه محصولات کشاورزی را به طور تضمینی از کشاورز خریداری کند. در نتیجه کشاورز با انگیزه کارش را جلو می‌برد. نگاه به خرید تضمینی باید همراه با نظارت باشد؛ یعنی نظارتی که هم دوره کارنس (ماندگاری سموم) محصولات کشاورزی به واسطه آن رعایت شود و هم محصولات کشاورزی تولیدی، ارگانیک باشد.

نماینده داراب و زرین دشت افزود: دولت باید سه مسیر را دنبال کند؛ ابتدا باید بستر صادرات را مهیا کند و دستگاه‌های متولی بازاریابی کنند و نتیجه را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند. برای نمونه امروز در آسیای میانه حدود ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت داریم که از نظر امنیت غذایی ضعف دارند و به راحتی می‌شود با مهیا کردن فرصت، تا با نگاه امنیت غذایی، تأمین غذای این جمعیت را بر عهده بگیریم.

او یادآور شد: جهت ارزآوری صحیح باید با باز کردن مسیر صادرات، بروکراسی اداری حذف و نظارت دقیق اجرایی شود.

عسکری در توضیح مسیر دوم و سوم دولت بیان کرد: در گام دوم، دولت باید تلفیقی از صنعت و کشاورزی را برای محصولات اضافی کشاورزی ایجاد کند و این محصولات را به صنایع تبدیلی ببرد تا فرصتی هم برای سرمایه گذارها مهیا شود؛ به علاوه این نهاد را مکلف می کنیم که در حوزه ظرفیت نگهداری محصولات کشاورزی پای کار بیاید.

نامزد تصدی ریاست کمیسیون کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی دغدغه اشتغال داریم؛ فقط در یکی از استان‌ها حدود هزار فارغ التحصیل بی‌کار حوزه کشاروزی وجود دارد. این یک طرفیت است که اگر از آن خوب استفاده نشود، تبدیل به تهدید خواهد شد.

نماینده داراب و زرین دشت اظهار کرد: در کمیسیون کشاورزی برنامه داریم تا نهاده‌های کشاورزی به موقع و به هنگام در اختیار کشاورزان قرار بگیرد. برای نمونه همزمان با آماده سازی زمین باید انواع کودها و... به دست کشاورز برسد که اگر چنین رخ ندهد، جهش تولید مورد توجه رهبری شکل نمی‌گیرد.

عسکری در ادامه معرفی برنامه‌های خود تصریح کرد: فعال کردن اقتصاد مقاومتی، پیگیری جدی تحقق رونق تولید جهش تولید از برنامه‌های مهم است. به علاوه امروز به دلیل ارگانیک بودن تولیدهای کشاورزی کشور، دنیا خواهان محصولات ماست، اما ما باید بازاریابی درست را اجرایی کنیم و دوره کارنس را رعایت کنیم، همچنین ارگانیک بودن محصولات را به منصه ظهور برسانیم تا دنیا از آن با خبر شود و بهره‌برداری مفید کند.

او گفت: امروز سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از سرطان‌های بدخیم، سازمان خوار و بار جهانی را مکلف کرده است تا با فشار بر دولت‌های حاکمِ کشورهای در حال توسعه، آنها محصولات ارگانیک تولید کنند. امروز طرفیت این مسئله در ایران وجود دارد و راه تحققش، فعال و به روز بودن کمیسیون کشاورزی خواهد بود.

عسکری، نامزد تصدی ریاست کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: کشاورز زاده هستم و تحصیلاتم از لیسانس تا دکترا در زمینه کشاورزی است. با توجه به اینکه ۸ سال فرماندار بوده‌ام و در شهرستانهایی که عمدتاً منبع درآمد مردمشان از کشاورزی بوده است، فعالیت کردم، ظرفیت حوزه کشاورزی را می‌شناسم. همچنین امور مدیریتی این بخش را از پایین به بالا انجام دادم و از مشکلات کشاورز در جامعه شناخت دارم.

برنامه محمدجواد عسکری را برای تصدی ریاست کمیسیون کشاورزی بخوانید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار