نجات جان ۷۴ غریق در آب‌های ساحلی مازندران

ناجیان غریق مستقر در سواحل مازندران از ابتدای خرداد تاکنون ۷۴ نفر را از خطر غرق شدن در دریا نجات دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: طرح‌های دریا با هدف جلوگیری از غرق شدن مسافران و آماده کردن و تجهیز برخی امکانات برای سواحل استان از ۱۵ خرداد به صورت رسمی آغاز شد.

او افزود: پیرو پیشنهاد کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا برای اجرای طرح‌های دریا و تصویب آن در این ستاد هفته گذشته جلساتی برگزار و مقدمات بهره برداری طرح بلافاصله فراهم شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه از شروع تعطیلات خردادماه و پیش از آغاز رسمی طرح‌های دریا ۹۰۰ ناجی غریق مستقر شدند، گفت: ناجیان غریق با حضور به موقع خود توانستند در این مدت جان ۷۴ نفر را که در خطر غرق شدن در دریا بودند نجات دهند.


بیشتر بخوانید: شنا در دریای خزر ممنوع


حسن نژاد افزود: متاسفانه دو نفر نیز که در خارج از محل استقرار ناجیان و در ساعت غیر مجاز به دریا رفته بودند گرفتار امواج دریا شدند و جان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: تعطیلات خرداد ماه امسال در دو مقطع زمانی بود و اگرچه به خاطر شیوع کرونا میزان ورودی خودرو‌ها به مازندران ۴ درصد کاهش داشت، اما اقامت مسافران از دو میلیون نفر پارسال به سه میلیون نفر رسید.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا بر اساس وظیفه مندی دستگاه‌های اجرایی به آنان ابلاغ شده و در جال اجرا است.

او افزود: گروه‌های سیار از استانداری مازندران نیز با حضور در سواحل و طرح‌های دریا بر چگونگی اجرای این پروتکل‌ها نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار