اعلام وضعیت قرمز در ثلاث باباجانی

فرماندار ثلاث باباجانی گفت: به دلیل توجه نکردن برخی شهروندان به رعایت فاصله گذاری فیزیکی وضعیت سفید در این شهرستان به وضعیت قرمز تبدیل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  شکری فرماندار ثلاث باباجانی با بیان اینکه وضعیت این شهرستان بحرانی است گفت: ما در وضعیت سفید قرار داشتیم اما متاسفانه با  رعایت نکردن  برخی افراد به وضعیت قرمز رسیدیم

او در ادامه با تاکید بر اینکه علت و معلول‌ها را باید بررسی کرد و راهکار‌های پیشگیری َاجرایی اجرا کرد افزود: بعضی کار‌ها از توان و کنترل ما واقعا خارج است و عدم رعایت فاصله گذاری و قرابت قومی و قبیله‌ای مردم در آمدورفت با سایر شهرستان‌ها بی تاثیر نیست و عاجزانه خواهشمندم برای سلامت خانواده و شهروندان از عبور ومرور غیرضروری پرهیز کنند.

شکری گفت:استفاده از توان، تجربه تمام ظرفیت‌ها و سلایق مختلف و بسیج تمام امکانات در مهار کرونا ضروری و عملیاتی و اجرایی شود و همه ما مدیون و مسئولیم لذا کوتاهی کردن هیچ توجیهی ندارد.

او افزود: چندین جلسه با ائمه و جماعت داشته ایم وهمیشه در کنارمان بوده اند لذا از این بزرگواران خواهشمندم برای تبیین و شفاف سازی وضعیت موجود کمک حال ما باشند.

شکری با بیان اینکه اطلاع رسانی مناسبی انجام شده است، ولی همچنان مردم این بیماری را جدی نمی‌گیرند و مراسم عروسی، فاتحه خوانی به قوت خود اجرا می کنند بیان کرد: فرماندار: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای اصناف ضروری است بعضی از کسبه بخصوص پارچه فروشی و بدلی جات باعث تجمع بیش از حد میشوند در صورت عدم رعایت مجبور به پلمپ این واحد‌ها خواهیم بود، چرا که سلامت مردم اولویت اصلی ستاد است و همچنین گشت‌های نطارتی بر فعالیت بانک‌ها، آموزشگاه ها، پست بانک ها، جایگاه‌های سوخت، باشگاه‌های ورزشی، دفاتر ثبت ازدواج، خبازی‌ها، قصابی ها، رستوران‌ها ... بیشتر و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ضروریست.

شکری همچنین تاکید کرد: کمیته نظارت برقرنطینه مسئله را جدی بگیرند و در صورت عدم رعایت مبتلایان از حکم قضایی برای برخورد استفاده کنند.

فرماندار ثلاث باباجانی بیان کرد: از تلاش‌های انجمن‌ها و کمپین‌های مردمی تقدیر و تشکر میکنم و انتظار می‌رود در این وضعیت بحرانی هم پای کار بیایند

او گفت: کمیته اجتماعی و انتظامی به کسبه اعلام کنند که فعالیت‌ها آنان تا ساعت ۹شب مجاز است ودر صورت عدم رعایت محل کسب آنان پلمپ خواهد شد.

صبور حسینی رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ثلاث باباجانی نیز در ادامه این جلسه گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ مورد نمونه گیری داشته ایم.

او ضمن بیان اینکه پیگیری و نظارت مستمر بر مبتلایان و اطرافیان طبق دستورالعمل‌های ابلاغی انجام می شود بیان کرد: تاکنون ۱۴۸مورد مثبت ابتلابه بیماری شناسایی شده و باتوجه به روند افزایشی بیماری از عموم مردم شهرستان خواهشمندم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حضور در مراسمات تعزیه خوانی، عروسی، حضور در امکان عمومی پرتردد پرهیز نموده و با رعایت توصیه‌های بهداشتی در قطع زنجیره بیماری و کاهش تعدادمبتلایان تا ریشه کنی کامل بیکاری سهیم باشند.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار