چالش‌های مالی، همراه همیشگی فوتبال ایران/ فولاد، جدیدترین قربانی این روز‌ها

چالش‌های مالی از هر نوع، چالشی جدایی ناپذیر تیم ملی فوتبال کشورمان و دیگر تیم‌های لیگ برتری و پایه است.

چالش‌های مالی، یار دوازدهم فوتبال ایران/فولاد، جدیدترین قربانی این روز‌هابه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان، فوتبال کشورمان در مقاطع مختلف با چالش‌های گوناگونی همراه بوده است که در اکثر موارد این چالش‌ها به مسائل مالی، بر می‌گردد.

بررسی چالش‌ها و مشکلات، اگر در ظاهر هم به مسائل مالی اشاره نکند، قطعا با موشکافی و بررسی دقیق‌تر، بر مباحث مرتبط با اقتصاد، دلالت خواهند کرد.

عمده این چالش‌ها، تنها مربوط به کمبود منابع مالی و عدم توانایی تامین بودجه لازم نیست؛ در بسیاری از موارد این مشکلات به دلیل نبود درایت و برنامه ریزی درست درباره تقدم و تاخر تصمیم گیری‌ها و یا صرف بودجه در مسیر نادرست و به نوعی اسراف منابع مالی است.

اسراف منابع مالی، در موارد زیادی، به دلیل عدم آگاهی کامل از مواد قانونی و حقوقی در انعقاد قرارداد‌ها اتفاق می افتد. اصرار برخی مسئولانی که در بستن قرارداد‌ها پای میز مذاکره حاضر می‌شوند، بر عدم بهره گیری از متخصصان حقوقی ورزش، خود موضوعی است که جای تامل و بررسی دارد. اگر مسئولان برای امضای قرارداد، متکی به دانش شخصی و عجول نباشند، از متخصصان کمک بگیرند و تمام موارد را به طور کامل بررسی کنند، بسیاری از بن بست‌های حقوقی، فوتبال کشورمان را احاطه نخواهد کرد.

البته بررسی ابعاد این موضوع، بسیار پیچیده است؛ اما، جدیدترین قربانی این روز‌های فوتبال، باشگاه فولاد خوزستان است.

دو بازیکن برزیلی سابق فولاد خوزستان، از این باشگاه شکایت کرده اند؛ چرا که مدعی هستند مبلغی را از باشگاه دریافت نکرده اند. باشگاه فولاد خوزستان در دوران مدیریت سابق، این مبلغ را پرداخته، اما رسید را بازیکن دیگری تحویل گرفته است! حال فولاد خوزستان مانده و مبلغی که پرداخت شده و سندی برای آن وجود ندارد و اگر برای بار دوم، زیر بار پرداخت مبلغ مذکور نرود، باید محرومیت را پذیرا باشد.

سعید آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان، سعی دارد تا این مشکل را حل کند و فولاد را از محرومیت نجات دهد، او به هواداران فولاد، اطمینان داده است که مشکل را حل خواهد کرد.

سوال این جاست، تا چه زمانی، تنها به دلیل برخی سهل انگاری‌های صرف، باید فوتبال محکوم به تحمل محرومیت‌ها و جریمه‌های مالی شود. دریافت رسید از شخص دریافت کننده، در معاملات بین فردی و خانوادگی هم متداول است؛ جای تامل دارد، چطور مسئولان یک باشگاه بزرگ، در قبال پرداخت مبلغ مقرر به بازیکن، از او رسید دریافت نکرده اند.


بیشتر بخوانید :آذری: اجازه نمی‌دهیم فولاد محروم شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.