برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۵۰ هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۵۰ هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال ایجاد واحد‌های جدید فرآوری محصولات کشاورزی به میزان ۱۰۰ هزار تن در برنامه استان است، گفت : این واحد‌ها تمامی زیر بخش‌های زراعی، باغی، دامی، شیلاتی و واحد‌های بسته بندی را شامل می‌شود.

او راه اندازی واحد‌های راکد را از دیگر برنامه‌های امسال حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت : امسال حدود ۵۰ هزار تن از ظرفیت واحد‌هایی که به دلایلی مثل از رده خارج شدن ماشین آلات و یا مصادره شدن برخی از این واحد‌ها از سوی بانک‌ها به دلیل بدهی و... راکد بوده و از چرخه تولید خارج شده اند را به چرخه تولید باز می‌گردانیم.

کریمی با اشاره به برنامه ویژه امسال برای ایجاد واحد‌های جدید سردخانه‌ای، گفت: امسال قرار است بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تن به ظرفیت واحد‌های سردخانه‌ای استان اضافه شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به دنبال کردن کار بازسازی و نوسازی واحد‌ها در سال جاری، گفت: امسال تمام تلاش خود را روی بازسازی و نوسازی واحد‌های مستهلک می‌گذاریم و برای تجهیز این واحد‌ها به تکنولوژی روز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بنا داریم حدود ۳۰ هزار تن از ظرفیت واحد‌های فرآوری استان را به روز کنیم.

او با بیان اینکه در استان واحد‌هایی داریم که با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند، گفت: در تلاشیم تا حدود ۳۰۰ هزار تن از ظرفیت واحد‌های نیمه فعال را با تزریق نقدینگی به چرخه تولید برگردانیم.

کریمی با اشاره به وجود ظرفیت فرآوری سالانه ۴.۳ میلیون تنی واحد‌های فرآوری بخش کشاورزی در استان کرمانشاه، گفت: با احتساب ظرفیت واحد‌های ذخیره سازی به اندازه تولیدات کشاورزی استان که حدود ۴.۵ میلیون تن است، واحد فرآوری داریم، هرچند این موضوع به معنی بی‌نیازی استان به واحد‌های جدید فرآوری محصولات کشاورزی نیست.

او با بیان اینکه هم اکنون بیشترین واحد‌های فرآوری محصولات کشاورزی به فرآوری محصولات زراعی و دامی اختصاص دارد، گفت: بیشترین نیاز استان نیز به ایجاد واحد‌های جدید برای همین محصولات با توجه به آمار بالای تولیدات استان است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار