پروازهای فرودگاه ماکو به ۶ پرواز در هفته افزایش می یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از افزایش پرواز های فرودگاه ماکو خبر داد.

محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،گفت: از ۱۸خردادماه جاری با آغاز پرواز‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پرواز‌های تهران به منطقه آزاد ماکو و بالعکس به  ۶ پرواز در هفته افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد:تسهیل تردد گردشگران، فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران، متخصصان و شهروندان این منطقه از طریق حمل و نقل هوایی که علاوه بر آثار مستقیم حمل و نقل سریع و ایمن، آثار غیر مستقیم، القایی و تکاثری قابل توجهی عاید منطقه می‌نماید، از مهمترین دلایل راه‌اندازی پرواز‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» می‌باشد.

عبدالرحیمی افزود:از اول تیرماه روز‌های شنبه تا پنجشنبه بصورت روزانه شرکت هواپیمایی هما از تهران به فرودگاه ماکو پرواز خواهد داشت.

عبدالرحیمی اذعان داشت: احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از زیرساخت‌های تسهیل و تسریع توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق تسهیل تردد و ارتباطات جامعه محلی با نقاط مختلف کشور و حضور آسان سرمایه گذراران و گردشگران در منطقه آزاد ماکو یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی در خدمت کل منطقه آزاد است که در سال‌های اخیر توسط سازمان منطقه آزاد ماکو در کنار دیگر پروژه‌های انجام شده و دردست انجام از محل منابع سازمان منطقه انجام گرفته است.

سال گذشته از طریق این فرودگاه ۱۶ هزار و ۶۱۵ مسافر جابجا شده بودند

احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ آغاز و اولین پرواز آزمایشی آن در دهه فجر سال ۱۳۹۴ انجام شد. این فرودگاه در مساحتی بالغ بر ۳۲۵ هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است.

ترمینال اصلی فرودگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع با طراحی منحصر به فرد احداث شده که در کنار سالن ترمینال vip قادر به پذیرش مسافران پرواز‌های داخلی و بین المللی است.

برج مراقبت این فرودگاه به ارتفاع ۳۲.۸ متر و طول باند پروازی سه هزار و ۱۵۰ متر و عرض باند ۴۵مترو با شانه خاکی ۶۰متر است.

مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مهرماه ۹۷ صادرشده و پرواز‌های بین المللی نیز متناسب با فراهم شدن شرایط تقاضا بزودی برقرار می‌شود.

نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۵ با حمل خانواده‌های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به سوی مشهد انجام شد تا فرودگاهی که در کمتر از ۲ سال احداث شد، با استفاده از ترمینال موقت مورد بهره برداری قرار گیرد لیکن ترمینال اصلی فرودگاه با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور در سال ۹۷ در آذربایجان غربی رسما افتتاح شد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.