تقویت فعالیت‌های اجتماعی راهی برای پیشگیری از ناهنجاری‌های سواحل

فرمانده انتظامی مازندران بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها در سواحل دریا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران به همراه سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون اجتماعی استان به صورت سر زده از اقدامات و فعالیت‌های پلیس در حوزه‌های مختلف امنیتی، انتظامی، ترافیکی و اجتماعی طرح ساماندهی سواحل دریا در شهرستان‌های بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد بازدید کرد.

او افزود: در راستای طرح ساماندهی سواحل دریا، جلسات و برنامه ریزی گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف با همکاری استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و اجتماعی و سازمان‌های خدماتی و امدادی صورت گرفته است.

سردار میرزایی از اجرای طرح تابستانه پلیس همزمان با تعطیلات عید فطر پیش از موعد مقرر در راستای برقراری نظم و امنیت عمومی در سطح استان خبر داد و گفت: از آغاز طرح اقدامات موثری در راستای برخورد با تخلفات، جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در سطح سواحل دریا و تفرجگاه‌ها صورت گرفته است.

او از تشکیل کمیته‌های ۱۲ گانه با شرح وظایف و ماموریت‌های مشخص در راستای اجرای طرح دریا خبر داد و افزود: پلیس علاوه بر مسئولیت کمیته امنیتی در برخی از کمیته‌ها نیز عضویت دارد که یکی از مهمترین این کمیته ها، کمیته فرهنگی و اجتماعی است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به نقش موثر اقدامات فرهنگی و اجتماعی در راستای مقابله و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی واخلاقی در سواحل دریا بر تقویت این اقدامات با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان تاکید کرد.

سردار میرزایی در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از مشکلات و تهدیدات در سواحل دریا را وقوع حوادث از جمله غرق شدگی افراد در دریا برشمرد و گفت: از جمله علل شایع در وقوع غرق شدگی در آب‌های ساحلی دریای مازندران عدم آشنایی افراد به فنون شنا و شنا در مناطق ممنوعه است.

فرمانده انتظامی مازندران به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پلیس در سواحل دریا اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره ای، اجرای برنامه فرهنگی و اجتماعی متناسب با سواحل دریا، نصب بنر‌های هشداری و آموزشی، تولید محتوا در حوزه فضای مجازی، تولید برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با همکاری صدا وسیما از جمله این برنامه‌ها است.

تعامل مردم و پلیس در طرح دریا گامی برای ارتقای نظم و امنیت اجتماعی

سرهنگ علی دستور معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران در حاشیه بازدید از طرح دریا در شهرستان‌های بابلسر، فریدونکنار و محمودآباد، گفت: تعامل مردم با پلیس در طرح‌های دریا گامی موثر در ارتقای نظم و امنیت اجتماعی است.

او با اشاره به رویکرد ایجابی پلیس در طرح دریا، افزود: اقدامات سلبی آخرین مرحله از اقدامات پلیس است.

سرهنگ دستور با اشاره به اینکه مردم و مسافران نقش اساسی را در طرح‌های دریا دارند، گفت: هماهنگی بین مردم با پلیس و دستگاه‌های اجرایی گامی موثر در ارتقای امنیت اجتماعی، اخلاقی و رعایت حریم خانواده‌ها است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در طرح‌های دریا از سوی مردم و مسافران، افزود: مهمترین اصل، حفظ سلامتی و جان مسافران و خانواده‌ها است و همگان در قبال جان خود و دیگران مسئول هستند.

سرهنگ دستور با بیان اینکه پلیس علیرغم وظایف ذاتی در حوزه انتظامی، ترافیک و امنیتی در بحث فرهنگی و اجتماعی اقدامات موثری خواهد داشت از افزایش این اقدامات در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار