جلوگیری از صدور مجوز‌های صنایع پرآبخواه در یزد

کارشناس صنایع آب‌بر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزدگفت: صدور مجوز‌های صنایع پرآبخواه تا زمانی که میزان مصرف و منابع مصرفی آب آن‌ها تامین نشده باشد، جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حمیدرضا رحیمی کارشناس صنایع آب‌بر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: براساس سیاست‌های وزارت صمت، از صدور مجوز‌های صنایع پرآبخواه تا زمانی که میزان مصرف و منابع مصرفی آب آن‌ها تامین نشده باشد، جلوگیری می‌شود و تنها به صنایع با مصرف حداکثر تا ۲۵ متر مکعب در روز مجوز صادر می‎شود.

او افزود: هرچند صنایع نیز از مدیریت منابع آب سهم دارند، ولی از سال ۹۳ در صدور مجوز‌های واحد‌های فولادی خیلی سختگیرانه رفتار می‌شود و بدون هماهنگی با شرکت آب منطقه‌ای اقدامی نمی‌شود.

رحیمی با بیان این که حوزه صنعت ۴۳ تا ۴۶ درصد اشتغال استان و بخش خدمات حدود ۹۰ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: ارزش افزوده بخش صنعت و اشتغال ایجاد شده از این بخش، استان یزد را به یک استان صنعت محور تبدیل کرده است.

کارشناس صنایع آب‌بر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار داشت: البته در عین حال صنایع بزرگ و جوار معدنی استان مانند چادرملو نیز در طرح‌های بزرگ آبی استانو کشور مشارکت دارند که امیدواریم با رفع مشکلات ناشی از تحریم‌ها در این بخش، هر چه زودتر شاهد بهره برداری از این طرح‌ها باشیم.

رحیمی با اشاره به اقدامات صنایع استان برای کاهش مصرف آب در این بخش اظهار داشت: برخی از صنایع استان مانند چادرملو اردکان، سنگ آهن مرکزی بافق و کاشی پرسپولیس مهریز با سرمایه گذاری در ایجاد شبکه فاضلاب‌های شهر‌های خود در تلاش برای تامین آب مصرفی مازاد خود از این طریق هستند.

او همچنین به تلاش شرکت سرب و روی مهدی آباد شهرستان مهریز برای انتقال آب استحصالی از فاضلاب شهر یزد اشاره کرد و گفت: بسیاری از صنایع استان با وجود مصرف پنج درصد آب استان که با میزان مصرف بخش شرب برابری می‌کند سعی دارند تا از منابع آبی غیر از منابع زیرزمینی استان برای توسعه فعالیت‌های خود اقدام کنند که گام مثبتی برای  ارتقای راندمان مصرف آب در استان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.